Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell inicia 2016 promocionant el turisme cultural i gastronòmic amb força

El Consell inicia 2016 promocionant el turisme cultural i gastronòmic amb força

(22/01/2016)

Les conclusions de FITUR (Madrid) per al Consell són molt positives i demostren que el Consell recupera el seu paper a espais d’importància per a l’economia i el turisme de Mallorca.

Després de tres dies intensos, els resultats de la Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR) representen un abans i un després pel que fa al paper del Consell a la política turística de Mallorca. A la fira, hi han assistit el president, Miquel Ensenyat; el conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, i la directora insular de Turisme, Promoció Econòmica i Artesania, Paula Ginard. El conseller Bonet ha manifestat que «tenim la impressió que el món del turisme s’ha adonat que el Consell ja es mou en matèria turística».

La tasca del Consell ha estat relacionada amb tres eixos de producte turístic: el turisme cultural, l’esportiu i el de natura. A més, el plat estrella de la institució insular ha estat un showcooking que ha duit a terme el cuiner de Campos Miquel Calent. S’han elaborat 1500 tapes, durant tres dies, que representaven el producte de la nostra terra. Per a Bonet, «la gastronomia és un dels valors afegits de Mallorca que volem mostrar al món, perquè la nostra illa és molt més que sol i platja».

L’activitat dels representants del Consell ha estat molt intensa a FITUR. S’han mantingut reunions amb Vueling, les oficines de Nova York i Milan de Turespaña, TUI UK, Maritim Hotels, Thomas Ducke, Epicureum Ways i touroperadors nordamericans i del Canadà. A més, han assistit al Fòrum Exceltur i a la conferència Think Travel de Google. A més, també s’ha tengut contactes sobre turisme accessible a través de l’IMAS.

Finalment, el Consell també ha estat l’altaveu dels ajuntaments de Mallorca a FITUR. «És important que el Consell coordini la presència dels municipis, dels que hi van i dels que no poden anar-hi. L’objectiu és dur una imatge global de Mallorca a les properes fires, de forma gradual».

Totes les activitats que s'han duit a terme han estat finançades pel Pla de Competitivitat Turística de Mallorca Diversa. Entre les iniciatives finançades per aquest pla, es troben el showcooking de Miquel Calent i també la promoció de la tela de llengües.

 

IMPOST DE TURISME SOSTENIBLE

Durant aquests dies, també s’ha parlat de l’impost de turisme sostenible que està tramitant el Govern de les Illes Balears. Des del Consell, donam tot el suport al Govern perquè consideram «aquest impost no afectarà negativament a Mallorca. S’ha de fer un esforç perquè tots els agents implicats del sector turístic remem en la mateixa direcció, en benefici de l’economia de Mallorca», segons el conseller d’Economia i Hisenda.