Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell explica a Alcúdia les principals línies de feina per impulsar el turisme a Mallorca 

El Consell explica a Alcúdia les principals línies de feina per impulsar el turisme a Mallorca 

(02/03/2021)

La presidenta Catalina Cladera i el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, s’han reunit amb el sector turístic d’Alcúdia

Amb la finalitat de coordinar accions i dur a terme una estratègia conjunta de tot el sector turístic de Mallorca, la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, han mantingut avui una reunió amb els representants municipals d’Alcúdia, així com amb el Consell Assessor de Turisme del municipi, en el qual hi ha representats tots els partits polítics amb presència al plenari municipal, l’agrupació de cadenes hoteleres, l’associació de restauradors, el club nàutic, la Fundación Yannick y Ben Jakober, Policia Local, Guàrdia Civil, l’associació de lloguer vocacional, així com altres associacions empresarials.

La presidenta ha destacat que «el treball que hem desenvolupat durant aquests mesos fa que Mallorca estigui en primera línia de sortida com a destinació segura, sostenible i de qualitat per quan els mercats turístics tornin a obrir i es recuperi la mobilitat a tot el món». Així, el Consell «treballa en una estratègia conjunta per a una reobertura segura i capaç de garantir un producte de qualitat i sostenible». La finalitat és estar en la millor posició de sortida una vegada torni la fluïdesa als moviments nacionals i internacionals. 

La presidenta també ha explicat al Consell Assessor el pla d’ajuts al teixit econòmic dels municipis per tal de donar suport als ajuntaments en el procés de reactivació i les ajudes als diferents sectors més afectats per les mesures de prevenció contra la covid-19 com ara la restauració, el comerç i els gimnasos, entre d’altres.

A més a més, entre altres accions, des de la Direcció insular de turisme es desenvoluparà una línia de subvencions als municipis per un import de 450.000 euros i que tindrà per finalitat de que els municipis puguin desenvolupar un pla estratègic de turisme, esdevenir una destinació intel·ligent amb eines TIC, portals web, aplicacions mòbils o amb la posada en marxa de projectes turístics basats en la tecnologia, com ara rutes amb eines digitals.

Per la seva banda, el conseller ha destacat que les tres línies de feina fonamentals que impulsa el Consell són «la seguretat, la sostenibilitat i la intel·ligència turística». Andreu Serra ha destacat que l’objectiu actual és la «captació de la demanda», i més ara que «les tendències turístiques han canviat» i és un moment clau per adaptar la nostra oferta a allò que demanen els nostres mercats i a través dels canals en els quals es troben. 

Per a la consolidació d’aquest objectiu, el conseller ha donat detalls del Pla estratègic que s’està desenvolupant, destacant accions com l’estratègia de màrqueting i publicitat, les agències de comunicació en origen, la potenciació de les xarxes socials promocionals o les accions per consolidar l’illa com a destinació de turisme cinematogràfic a través de la Mallorca Film Commission.

Escolta activa i destinació intel·ligent
Amb aquestes visites del Consell als municipis de l'illa es vol dur a terme un procés d’escolta activa del sector turístic i exposar les possibilitats que ofereix la institució insular en la promoció turística en la temporada 2021. 

A la reunió també s’ha informat sobre les tasques que s’estan duent a terme per a que la gestió de la nostra primera indústria es dugui a terme sobre dades fiables i en contacte amb les principals institucions i entitats turístiques internacionals. En aquest sentit, s’ha destacat que Mallorca ja és membre de ple dret de l’Organització Mundial del Turisme. Així mateix, s’ha destacat que l’illa és la primera destinació d’Europa que compta amb el certificat UNWTO.Quest, cosa que posa de manifest la feina de millora contínua en qualitat i excel·lència turística. Alhora, s’ha informat que el projecte d’Observatori de Turisme Sostenible de Mallorca està a punt de ser presentat a la OMT. Una vegada que s’admeti, la nostra illa i, en definitiva, el nostre sector turístic, formarà part d’una de les xarxes internacionals més importants de destinacions turístiques líders arreu del món.

Campanya de comarqueting amb Hotels VIVA
Els representants del Consell Insular han visitat també les instal·lacions de la cadena hotelera alcudienca Hotels VIVA, una de les beneficiàries de la segona línia de comarqueting de la Fundació Mallorca Turisme, que tenia per objectiu fomentar actuacions publicoprivades destinades a la promoció turística de Mallorca en els nostres principals mercats emissors. 

La campanya s’ha dividit en dues accions promocionals multimercat, una d'Hotels VIVA i una altra per a l’Hotel VIVA Eden Lago, dirigides al Regne unit, Alemanya i Espanya. L’import de les campanyes és de 41.794,38 euros, dels quals les subvencions per comarqueting han representat el 50 % del total. 
 
La campanya, que s’ha dut a terme els mesos de novembre i desembre de 2020, s’ha centrat en promoció totalment online. Dirigida a turisme esportiu i familiar, VIVA va aconseguir ser present en entorns digitals clau com ara Google Ads o xarxes socials. També s’han desenvolupat accions de branded content, link building i publicitat nativa.  

Pedro Pascual, propietari i fundador d’Hotels VIVA ha destacat que el turisme familiar i esportiu han estat dues especialitzacions de l’activitat d’aquesta companyia i que l’acció de comarqueting ha contribuït a dissipar la possible incertesa del principals mercats emissors i donat a entendre que Mallorca serà un destí amb totes les garanties de seguretat durant la temporada que ja s’acosta, posant com exemple el Pla Pilot en què va participar al juny de 2020.

Gràcies a la Fundació Mallorca Turisme s’ha aconseguit llençar aquesta campanya online, fruit del comàrqueting, que segons ha apuntat Pascual, és una fórmula molt adient per sumar sinergies i que permet multiplicar els esforços públics i privats per aconseguir la reactivació del sector turístic.

Vídeos

Visita Alcúdia