Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell es veu obligat a continuar les obres del Tram II amb l’UTE que no les va finalitzar

El Consell es veu obligat a continuar les obres del Tram II amb l’UTE que no les va finalitzar

(25/09/2017)

El Consell Consultiu, després d’haver emès informe desfavorable a la resolució del contracte, obliga el Consell de Mallorca a reiniciar les obres amb la mateixa UTE (Unió Temporal d’Empreses). La consellera Garrido ha manifestat que «la prioritat del Consell és acabar les obres el més aviat possible».

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, i el secretari tècnic del departament, Marc López, han explicat la finalització del procés de resolució del contracte de les obres del Tram II de la via connectora (Ma-30), després que el Consell Consultiu n’hagi emès un informe desfavorable. El Tram II de la via connectora és el que va des de la rotonda de la carretera de Manacor fins a Son Ferriol.

Garrido ha afirmat que «requerirem a l’empresa que comenci les obres de nou amb un termini de 15 mesos», que era la quantitat que sol·licitaven i són 4 mesos més que els que marca el Consell Consultiu. A més, la consellera ha manifestat que «és necessari que comenci ja perquè volem que les obres acabin el més aviat possible perquè suposen un malestar als veïnats de Son Ferriol, que compartesc».

En el mateix sentit s’ha expressar el secretari tècnic de Territori i Infraestructures qui ha dit que «el tram II és una de les màximes prioritats de l’equip del departament, així com tota la via connectora».

A partir d’ara, la prioritat del Consell és que l’UTE assumeixi l’inici d’obres, perquè aquestes acabin al més aviat possible, ja que suposen inconvenients per a les persones usuàries de la carretera i per als veïnats de la zona de Son Ferriol. Aquesta UTE està formada per les empreses: Obras y Pavimentaciones MAN SA, Torrescamara y Cia de Obras SA; Estel, Ingeniería, i Construcciones y Pavimentaciones Siquier SA. 

El projecte del Tram II es va adjudicar el 2014 per 25,6 milions d’euros, un 28,5 % menys que el pressupost de licitació. Les obres es varen iniciar el mateix any i havien d’acabar l’abril de 2016. Dies abans de finalitzar el termini, l’UTE va sol·licitar una pròrroga i la institució insular li va concedir cinc mesos de pròrroga. No obstant això, l’UTE va presentar un recurs de reposició perquè demanaven quinze mesos.

Una vegada acabada la pròrroga, el personal tècnic del Consell va comprovar que només s’havia executat un 20 % de l’obra. Per aquest motiu, des del Departament de Territori i Infraestructures es va decidir aturar el contracte i tornar a treure a licitació el 80 % que quedava per fer; en aquest sentit, ja estava molt avançat el projecte amb els detalls de la part d’obra restant i amb l’actualització dels preus.

Però, una vegada que el Consell Consultiu va emetre informe desfavorable, el Consell es veu obligat a aturar la resolució del contracte i notificar a l’UTE que segueixi amb els treballs.