Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell apostarà per la cultura a la World Travel Market de Londres

El Consell apostarà per la cultura a la World Travel Market de Londres

(29/10/2015)

El vicepresident i conseller de Cultura, Patrimoni i Esports, Francesc Miralles, i el conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, han presentat el WOW Mallorca (Walking on Words), producte cultural que duu el Consell a la World Travel Market de Londres.

El Consell recuperarà el seu paper institucional a les fires turístiques on es pot promocionar la nostra illa com a destí turístic. En aquest sentit, la institució serà present a la World Travel Market que es durà a terme a Londres del 2 al 4 de novembre. Hi assistiran el president, Miquel Ensenyat, el conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, i la directora insular de Turisme, Promoció Econòmica i Artesania, Paula Ginard.

El producte que aportarà el Consell a aquesta fira es tracta del WOW Mallorca, Walking on Words. Una aposta cultural que presenta tot un seguit de rutes literàries que transcorren per molts indrets de Mallorca. El projecte ofereix 7 rutes guiades, amb continguts traduïts a quatre idiomes, per descobrir els vincles entre territori i literatura de la mà d’escriptors de totes les èpoques. El conseller Bonet ha assegurat que «serà una constant treballar en el segment del turisme cultural i que el WOW Mallorca és un magnífic exemple per atreure un turisme de qualitat».  

Aquest projecte es pot consultar al web www.walkingonwords.com o a través de la pàgina de Facebook (WoW Mallorca). A més a més, també hi ha una aplicació per a dispositius mòbils que permet connectar els codis bidi incorporats a la senyalització que es troben en el transcorregut de les rutes o accedir a la informació a través de Bluetooth.

El vicepresident Miralles ha remarcat que «volem repensar el model econòmic i turístic de Mallorca i, aquest ha de passar per potenciar un turisme de cultura». La directora de la Fundació Cases Museu, Carme Castells, ha presentat el contingut del WOW Mallorca, que està destinat també al públic local, perquè «ens apropen a llocs que a vegades són invisibles per a la gent». Miralles està convençut que «com més coneguem l’illa, més l’estimarem». Aquesta iniciativa literària és la primera passa que conduirà a posar en marxa un projecte de rutes culturals.  

El nou executiu insular vol recuperar la importància del Consell en tots els àmbits de decisió de política econòmica. A més, des del departament d’Economia i Hisenda es vol treballar molt per potenciar la marca Mallorca com a destí turístic de qualitat. I, això, només es pot fer des del Consell de Mallorca. Des de l’equip d’Economia i Hisenda, s’està treballant per fomentar productes, com el WOW, que tenen més recorregut per poder allargar la temporada turística. La directora insular de Turisme, Promoció Econòmica i Artesania ha afirmat que «estam convençuts que Mallorca pot oferir més que sol i platja». A més, també es reactivarà la Fundació Mallorca Turisme que ens permetrà dur a terme la gestió de promoció turística, una vegada la competència s’hagi transferit del Govern al Consell.   

La col·laboració entre els departaments d’Economia i Hisenda i el de Cultura, Patrimoni i Esports serà una constant durant la legislatura per poder seguir apostant pels productes culturals, per un turisme més sostenible i de qualitat.