Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null Consell i govern de l’Estat reuneixen la comissió bilateral mixta per continuar negociant el conveni de carreteres

Consell i govern de l’Estat reuneixen la comissió bilateral mixta per continuar negociant el conveni de carreteres

(07/04/2021)

S’ha acordat liquidar 8,6M euros a favor del Consell sobre l’obra executada i treballar en un nou conveni

El Consell de Mallorca i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana han reunit aquest dimecres la comissió mixta bilateral per continuar negociant el conveni de carreteres. Les dues administracions ja havien mantingut reunions en els darrers mesos, encara que avui ha estat la primera reunió oficial de la Comissió, que serà el marc per seguir fent feina amb l’objectiu d’assegurar la inversió de l’Estat a Mallorca amb relació a infraestructures viàries. 

L’encontre s’ha fet de manera telemàtica i han assistit, per part del Consell, la presidenta Catalina Cladera i el conseller Iván Sevillano i per part del Ministeri, el director general de carreteres, Javier Herrero, i la subdirectora general de coordinació de carreteres, Consuelo Algaba, entre altres càrrecs d’ambdues institucions. 

La comissió bilateral ha fet seguiment de l’estat de l’actual conveni de carreteres, que per motius jurídics s’ha d’extingir. El conveni encara vigent preveia que el Govern de l’Estat invertís 431 milions d’€ fins el 2022, dels quals fins ara se n’han executat 201 milions i en resten pendents 230M. A la reunió s’ha acordat liquidar 8,6 milions d’euros a favor del Consell de Mallorca per obra executada que el Ministeri encara no havia abonat i es compromet a fer-ho abans que acabi l’any. 

També s’han començat a establir els termes d’un nou conveni amb la quantitat que quedaria pendent d’executar per als propers anys, així com una actualització dels projectes. En aquest sentit, el Consell ha expressat la necessitat que la política de mobilitat sostenible de la institució quedi reflectida en el nou document que s’anirà negociant amb Madrid. Una política sense grans projectes de carreteres que aposta, sobretot, per actuacions de millores de la xarxa secundària de l’illa demandades històricament per ajuntaments i veïnats, i l’impuls de més espais per a vianants i vehicles no motoritzats en detriment de l’ús del cotxe.