Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Consell, Guàrdia Civil i DGT intentaran obrir la sortida al Coll d'en Rabassa

Consell, Guàrdia Civil i DGT intentaran obrir la sortida al Coll d'en Rabassa

(10/10/2016)

Després d’una reunió mantinguda avui a la Delegació de Govern, s’ha decidit que a partir d’avui la sortida al Coll d'en Rabassa des de l’autopista de Llucmajor (Ma-19) estarà oberta, sempre i quan es garanteixi l’accés a l’aeroport.

El Consell de Mallorca, la Guàrdia Civil i la Direcció General de Trànsit (DGT) han decidit obrir a partir d’avui l’accés al Coll d'en Rabassa. De manera coordinada entre totes les administracions, s’analitzarà el funcionament amb l’accés obert, sempre i quan quedi garantit l’accés a l’aeroport.

La decisió s’ha pres a una reunió a la Delegació del Govern on hi han participat la consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido; el secretari general de Delegació del Govern, Evelio Antich; la cap provincial de la DGT, Cristina Gago; el comandant de la Guàrdia Civil de Trànsit, José Domingo, i el regidor de Mobilitat de Palma, Joan Ferrer. Per part del Consell, també hi han assistit el director insular d’Infraestructures i Mobilitat, Joan Cifre; el secretari tècnic de Territori i Infraestructures, Marc López, i tècnics del departament. 

La consellera de Territori i Infraestructures ha explicat que “la prioritat és garantir l’accés a l’aeroport i provocar el menor impacte per als veïnats de la zona”. A més, ha demanat “paciència als veïnats del Coll d'en Rabassa i als usuaris de la carretera”.

Des del Departament de Territori i Infraestructures, s’estudiaran les possibilitats que hi pugui haver per millorar l’accés des de l’autopista de Llucmajor en sentit aeroport. Cal recordar que, en sentit Palma es va fer un enllaç temporal que es va finançar des de Carrefour Property i que “està funcionant”, segons Garrido. No obstant això, en sentit aeroport és més complicat trobar una solució perquè hi trobam habitatges devora la via, el pont que dóna accés a la Ma-30 i la incorporació a l’autopista des del Coll den Rabassa.

VIA CONNECTORA

La consellera Garrido ha assegurat que “la solució definitiva seran les obres del Tram I de la via connectora”. En aquest sentit, “l’enllaç que es preveu a la Ma-19 preveu diversificar el trànsit en dues parts. Per una banda, hi haurà una sortida cap FAN Mallorca, Mercapalma, EMT i el polígon. Per alta banda, una altra enllaç connectarà l’autopista de Llevant amb la via connectora. Per tant, algú que es vulgui dirigir cap a l’autopista d’Inca no es veurà afectat pel trànsit que es dirigeixi al centre comercial”.  

A dia d’avui, es troba en licitació el contracte per redactar el projecte constructiu del Tram I. Es tracta d’una obra molt complexa, en part, per la construcció de l’enllaç sobre la Ma-19 per fer totes les connexions esmentades. Aproximadament, la redacció del projecte durarà uns 9 mesos. A partir d’aquí, es podrà començar la licitació i, posteriorment, iniciar-ne la construcció que tendrà un termini d’execució d’uns dos anys.

LA LLICÈNCIA A FAN MALLORCA.

La llicència per construir el centre comercial es va donar quan la via connectora estava projectada al Pla de Carreteres però no executada. Segons la consellera Garrido, “no es pot posar un infraestructura, que suposa un alt índex de mobilitat amb vehicle privat, sense tenir els accessos assegurats i no només projectats. Es va donar la llicència quan l’accés no estava assegurat i la prova és que, a dia d’avui, no estan executats. La llicència hauria d’haver anat condicionada a la mobilitat”.