Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El conseller de Mobilitat i Infraestructures visita la fi de l’obra d’emergència de la carretera entre Alaró i Orient

El conseller de Mobilitat i Infraestructures visita la fi de l’obra d’emergència de la carretera entre Alaró i Orient

(24/08/2020)

Les actuacions, que varen acabar el passat mes de juny, han consistit en la contenció i estabilització del talús que es va esfondrar i en el reforçament d’altres talussos adjacents en 600 metres.

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, acompanyat pel batle d’Alaró, Llorenç Perelló, i el batle de Bunyola, Andreu Bujosa, i la directora insular de Infraestructures, Olga Martínez, ha visitat avui la reconstrucció del tram de la carretera que uneix Alaró amb Orient (Ma- 2100), que va ser tancat al trànsit el passat 20 de gener a causa d’un despreniment de terra provocat pel pas de la borrasca Glòria. 

L’obra, declarada d’emergència, va acabar el passat 5 de juny i ha consistit en la contenció i estabilització del talús que es va esfondrar i va deixar la via intransitable. Les pedres i el fang no es varen poder retirar de manera immediata, pel risc de noves esllavissades, ja que el pendent afectat va quedar en voladís. En aquest sentit, i per tal de deixar la vessant estable, les primeres tasques se centraren en l’enfonsament de la part de coronació, per després retirar tot el material que ocupava la calçada. 

També es varen fer tasques de tala i transport d’arbres, desbrossament i purga manual i una excavació suplementària perquè el nou talús no torni a caure que es va haver de fer en equilibri.  

Aquestes intervencions varen permetre obrir la via al trànsit el passat mes de març però només en un carril i amb un semàfor per regular la circulació de manera alterna en ambdós sentits. El conseller Iván Sevillano ha explicat que «la intenció del departament ha estat en tot moment fer feina amb la major agilitat possible, per poder restablir el trànsit, però sense posar en perill la seguretat de les persones usuàries».

En una segona fase es va instal•lar una malla de contenció ancorada a la roca que es troba als estrats inferiors del talús amb un total de 1.260 bulons, amb l’objectiu d’evitar despreniments futurs i que en un futur quedarà coberta per vegetació. Unes tasques que també s’han dut a terme a altres 9 talussos adjacents, susceptibles de patir despreniments similars. Aquestes actuacions comprenen una distància total de 600 metres. 

Els batles d’Alaró i Bunyola han destacat la bona entesa i col•laboració institucional per a l’execució del projecte que dotarà de “més seguretat a la que és la principal via d’accés a Orient” i que ha tengut un cost final de 652.000 €. El departament de Mobilitat i Infrestructures insular està a l’espera que el govern central compleixi amb el compromís de finançar el 50% com és habitual a les obres d’emergència ocasionades per successos catastròfics.