Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El ple del Consell aprova una modificació de la relació de llocs de treball per ajustar-se a l’actual estructura organitzativa

El ple del Consell aprova una modificació de la relació de llocs de treball per ajustar-se a l’actual estructura organitzativa

(30/07/2020)

La modificació aprovada avui en la sessió plenària respon a canvis organitzatius per ajustar la relació de llocs de treball (RLT) del Consell de Mallorca a l’actual estructura de la institució insular respecte l’anterior legislatura, ja que a més d’haver-hi canvis en el número i designació dels departaments existents (hi ha nous departaments i separació de departaments anteriorment conjunts), també s’han assumit noves competències. De fet, un 88% de les modificacions proposades responen a aquest criteris i garanteixen el funcionament dels departaments i serveis que ofereix la institució, mentre que la resta de places s’homogeneïtzen, es transformen dins el mateix departament o són de nova creació, com és el cas dels Bombers de Mallorca i Igualtat i Diversitat.  D’aquesta manera es dota de l’estructura funcional necessària els departaments de Mobilitat i Infraestructures, Territori, Presidència (que assumeix competències d’Igualtat i Diversitat), Sostenibilitat i Medi Ambient, Cultura, Patrimoni i Política Lingüstica, Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Turisme i Esports i Hisenda i Funció Pública.

«Es tracta d’una modificació majoritàriament organitzativa, participada amb els sindicats en la mesura que ha estat possible i que ja estava inclosa en lels pressupostos d’enguany de la institució», ha apuntat el conseller d’Hisenda i Funció Pública, Josep Lluís Colom.»La situació excepcional que viscut durant els darrers mesos ha anat retrassant aquesta modificació però no es podia demorar més, haviem de posar les eines per donar un millor servei als ciutadans i ciutadanes de Mallorca i que el Consell  tengués una estructura ajustada a les necessitats dels diferents departaments», ha conclòs.

L’aprovació de la modificació implica la creació de 40 places del cos de Bombers de Mallorca, un augment de plantilla amb el qual del Departament d’Hisenda i Funció Pública vol posar remei a la mancança històrica de mitjans i personal que ja durant la passada legislatura es va començar a revertir i que ara es tradueix en una major dotació de personal. També se dota d’estructura pròpia (13 places) el departament d Presidència, regularitzant així l’assumpció de competències al gener de 2019 i la creació de serveis a la direcció insular d’Igualtat i Diversitat. A més, es dona estructura al Departament de Territori, al de Turisme, es reestructura el departament de Mobilitat i Infraestructures i es reforça l'estructura de la direcció insular de Funció Pública, que a més de ser necessari és una demanda sindical.

D’altra banda, se regularitza la plaça de cinc caps de servei (Joventut, Turisme, Coordinació, Igualtat i Hisenda i Pressuposts). D’aquests 5 caps de servei que es creen únicament 3 són de lliure designació, i un d’ells s’equipara a un càrrec homòleg (un lloc igual de cap de servei).

Aquests canvis han estat presentats i debatuts en fins a sis meses de negociació convocades amb els sindicats des de principis d’any, reunions extraordinàries i presentacions específiques voluntàries per parts dels secretaris tècnics dels departaments que han proposat les modificacions de personal, a fi d’explicar la necessitat i justificació d’aquests canvis organitzatius. El Departament d'Hisenda i Funció Pública ha expressat voluntat de diàleg amb els sindicats durant la legislatura, amb qui ha mantingut més de trenta reunions per diverses qüestions

La proposta aprovada avui amb relació als llocs de feina no suposa cap disminució retributiva a cap dels treballadors que actualment treballen al Consell de Mallorca.

​​​​​​​