Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca ja és una administració electrònica integral

El Consell de Mallorca ja és una administració electrònica integral

(02/02/2021)

Avui es posa en marxa la gestió digital integral de la institució, passa definitiva en la modernització del Consell

S'elimina el paper, tota la tramitació és telemàtica i es millora la relació de l'administració insular amb la ciutadania


El Consell de Mallorca ja és una administració sense paper. Avui s'ha posat en marxa la plataforma de gestió que permet gestionar d'una manera completament digital tota l'activitat administrativa, tant en l'àmbit intern de gestió d'expedients com de relació de la ciutadania amb la institució insular.

«Des d'avui mateix, el Consell i tots els organismes autònoms adscrits fan el canvi definitiu cap a l'administració electrònica, sense papers, posant-nos al dia en modernització i, sobretot, agilitzant processos per donar una resposta àgil, més eficaç i adaptada a la realitat» ha apuntat la consellera de Presidència, Teresa Suárez, durant la roda de premsa per explicar la implantació total de l'administració electrònica al Consell.

Això significa que des d'avui qualsevol tràmit, sol·licitud, expedient, pagament, notificació o relació amb la institució serà de manera telemàtica, el que permetrà no sols canviar la forma en què la ciutadania i entitats es relacionen amb el Consell, sinó agilitzar els procediments i millorar en accessibilitat, participació i transparència.

D'aquesta manera, el ciutadà o ciutadana podrà fer qualsevol tràmit les 24 hores del dia, tendrà accés a la seva tramitació o expedient en qualsevol moment, de manera telemàtica i tota la documentació, registre i notificació serà digital, mitjançant la seu electrònica, fins ara operativa només en algunes tramitacions i que des d'avui té operatives totes les funcionalitats https://seu.conselldemallorca.net

«Aquesta agilitat i facilitat de tramitació que ha havíem posat a la pràctica en alguns casos, com en les darreres ajudes directes a sectors més afectats per la pandèmia, l'estenem ara tots els serveis, departaments i activitat de la institució», ha dit Suárez, qui ha recordat que es compleix un dels principals objectius inclosos als Acords de Raixa. «Des del primer moment hem estat conscients que les mallorquines i mallorquins necessitaven un Consell més modern, més àgil, més proper i més eficient, així que el primer repte que ens vàrem marcar als Acords de Raixa va ser convertir la institució insular en una administració referent i innovadora», ha dit Suárez.

S'aposta, a més, per recursos cent per cent públics. La plataforma digital integral que entra avui en funcionament al Consell, Institut Mallorquí d'Afers Socials, Agència de Defensa del Territori, Museu Marítim de Mallorca, Institut Hípic de Mallorca, Fundació Mallorca Turisme i Consorci Serra de Tramuntana és una plataforma pública, desenvolupada per la Diputació d'Albacete, amb la qual es va signar un conveni per a l'ús i explotació dels serveis de què disposa al mes de juliol, i ja es treballa perquè la puguin emprar també els ajuntaments de Mallorca.