Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Entra en vigor la reducció de velocitat a 80 km/h a la via de cintura

Entra en vigor la reducció de velocitat a 80 km/h a la via de cintura

(01/02/2021)

El conseller de Mobilitat i Infraestructures ha explicat que la mesura es complementarà amb altres actuacions encaminades a afavorir una mobilitat més sostenible, com la posada en funcionament de carrils bus VAO

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha explicat, en un acte organitzat al pont de Francesc Martí Mora de Palma, l’entrada en vigor de la reducció de velocitat a 80 quilòmetres per hora a tota la via de cintura (Ma-20). L’han acompanyat el director insular de Mobilitat, Gonzalo Llamas, el director general de Mobilitat i Transport Terrestre del Govern de les Illes Balears, Jaume Mateu, el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Palma, Francesc Dalmau, la directora provincial de la DGT, Francisca Ramis, i el comandant de la Guàrdia Civil, Manuel Aguilera. 

Sevillano ha insistit que la nova norma ve avalada per informes tècnics del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, mediambientals, de renou i de fluïdesa i del Ministeri de l’Interior que determinen que «reduint la velocitat, es redueixen els gasos contaminants que produeixen els vehicles i, a més, el renou que provoquen també és menor». Per tant, ha dit, «la mesura redundarà de manera positiva en la qualitat de l’aire, que serà millor, i també ajudarà a reduir els renous».

El conseller insular ha explicat que tots els estudis sobre qualitat de l’aire determinen que, a partir de 80 km/h és on es fa evident la reducció de les emissions de diòxid de carboni, perjudicials per a la salut de les persones. El mateix passa amb el renou, segons els informes que avalen la mesura i que també corroboren que a menor velocitat disminueix la sinistralitat i perillositat. En cas d’accidents, aquests seran més lleus.  

A més, ha destacat que «està demostrat que a més i majors infraestructures, més vehicles, i, per tant, més embossos i més perjudicis per al medi ambient i la salut de les persones. Ampliar carreteres construint més carrils, a la llarga, no redunda en una major fluïdesa en la circulació, tot el contrari. Només equiparant la velocitat i reduint-la trobarem millores». Un fet confirmat també en els informes sobre la mesura que els pròxims dies es donaran a conèixer a la Comissió de Mobilitat, on són presents els grups polítics amb representació al Consell, així com les diferents administracions que tenen competències en aquest àmbit i que han donat suport a la reducció que prenen com a model altres ciutats europees o espanyoles, com Barcelona, Madrid, València o Màlaga. 

Iván Sevillano ha anunciat que aquesta és la primera d’una sèrie de les mesures projectades a afavorir una mobilitat més sostenible i que es complementarà amb altres actuacions, com l’entrada en funcionament de vies d’alta ocupació. En aquest sentit, ha avançat que s’ha creat un grup de feina amb el Govern i l’Ajuntament de Palma, que es reunirà per primer pic aquesta mateixa setmana, per començar a estudiar una proposta  de carrils bus VAO als entorns de l’àrea metropolitana. «D’aquesta manera donarem la passa següent, fomentant també el transport públic o el vehicle compartit, i així podrem aconseguir reduir el nombre de vehicles que circulen a les nostres carreteres», ha dit el responsable de l’àrea de Mobilitat i Infraestructures. 

Vídeos

roda de premsa Iván Sevillano