Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca anima a adquirir i regalar producte artesà fet a l’illa

El Consell de Mallorca anima a adquirir i regalar producte artesà fet a l’illa

(17/12/2020)

La institució insular llança una campanya promocional a favor de l’artesania de Mallorca amb vista a les festes de Nadal

Aquesta setmana comença a Mallorca una campanya per fomentar l’adquisició de producte artesà elaborat a l’illa. És una acció del Consell Insular que té com a objectiu promocionar l’artesania just abans de les festes de Nadal i dels Reis, i beneficiar així el teixit productiu de l’illa i els petits i mitjans comerços que l’ofereixen. 

Segons dades de la Direcció Insular d’Artesania, a Mallorca hi ha més de 2.000 persones amb carta artesana, el document oficial amb què el Consell certifica la professionalitat d’artesans i artesanes. 

En aquest sentit, el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha dit que «estam xerrant d’una part important del nostre teixit productiu, són moltíssimes persones que treballen amb l’artesania i elaboren producte de Mallorca, i mereixen el nostre suport. Hem de tenir en compte que a la paralització de l’activitat econòmica per mor del confinament s’hi ha sumat la cancel·lació de la majoria de mercats i fires on aquestes persones solien tenir les vendes més importants». 

Per això, «hem volgut llançar una campanya ambiciosa, ja que poques vegades abans s’havia vist una campanya promocional específica d’artesania», ha explicat Alzamora. «Volem que la ciutadania conegui i reconegui l’artesania feta aquí, amb matèries primeres de proximitat, amb tècniques tradicionals i amb les mans de persones treballadores com les que protagonitzen la campanya.»

De fet, el lema de la campanya és «Si vols conèixer món, comença per Mallorca» i està protagonitzada per deu artesans i artesanes que, mentre treballen i elaboren productes com neules, perfums, sabons o joies, miren el consumidor als ulls. Amb totes aquestes persones, podem conèixer Mallorca, que és molt rica quant a producció i patrimoni, ja que moltes de les tècniques artesanals formen part de la nostra història. 

Per aconseguir transmetre el missatge, el Consell difondrà un vídeo, publicacions a xarxes, publicitat exterior i insercions publicitàries a mitjans de comunicació.
Aquesta campanya arriba després de la campanya que, a final de novembre, es va posar en marxa a favor de l’economia local, del petit i mitjà comerç i el producte de Mallorca. Una acció general que ha donat lloc a aquesta acció específica d’artesania. 

Amb tot aquest esforç, el Consell demostra el seu compromís ferm per impulsar el producte de Mallorca en un any marcat pels efectes econòmics de la pandèmia. Alhora, des de la Direcció Insular de Promoció Econòmica s’estan perfilant projectes nous per al 2021. 

 

Protagonistes

En aquesta campanya, el Consell ha volgut donar el protagonisme a artesans i artesanes reals, i per això el vídeo i la gràfica compten amb la participació de:

•    M. Begoña Nadal, neulera
•    Enrique Benito, saboner
•    Eduardo José Bovo, ebenista
•    Ana Sánchez Tortosa, joiera
•    Onofre Martorell Ribera, neuler
•    Alejandra Epifani, joiera
•    Mariana Laura Tou, teixidora
•    Victor Altés, joier
•    Joachim Pourque, saboner
•    Gregorio Vizcaino, cuireter

 

Pots veure el vídeo de la campanya aquí