Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

6,4 milions d’euros per promocionar la destinació Mallorca en un any clau per al sector turístic

6,4 milions d’euros per promocionar la destinació Mallorca en un any clau per al sector turístic

(17/11/2020)

  • La tasca promocional mostrarà una illa segura i preparada per a la recuperació del turisme el 2021
  • Els principals missatges que llançarà la Fundació Mallorca Turisme cap als mercats emissors se centraran en la seguretat, la sostenibilitat i la qualitat de la destinació turística

El Patronat de la Fundació Mallorca Turisme ha aprovat el seu Pla d’Actuació 2021, que comptarà amb un pressupost de quasi 6,4 milions d’euros (6.372.109,54 euros). És una quantia econòmica pràcticament idèntica a la de 2020 (+ 0,18 %), que es destinarà a polítiques a favor de la principal indústria de l’illa en un any transcendental per a la recuperació de l’economia local. 

Precisament, la promoció de la destinació serà clau per atraure visitants i reactivar l’activitat turística i, per això, el Consell ha dissenyat 6una inversió en actuacions que difondran la marca Mallorca des de diferents perspectives. 

Seguint com a full de ruta el Pla Estratègic de Turisme 2020-2023, l’esforç promocional de l’any que ve se centrarà en tres conceptes fonamentals: seguretat, sostenibilitat i qualitat. En totes les actuacions es tendrà molt en compte la col·laboració publicoprivada així com el posicionament digital de la marca Mallorca. L’objectiu principal és mostrar l’illa segura i preparada per a la recuperació del sector turístic.

El pressupost dissenyat per a la Fundació permetrà que el Consell continuï promocionant Mallorca com a destinació de cinema i donant suport a la indústria audiovisual. La Mallorca Film Commission, a banda de la seva tasca d’assessorament, preveu atorgar subvencions al sector audiovisual per promoure produccions a l’illa (250.000 euros) i convocar premis per impulsar la creativitat:

  • Premis audiovisuals: 75.000 euros
  • Premis curtmetratges MFC: 25.000 euros
  • Iniciativa MallorcaLab: 25.000 euros

Així mateix, es destinarà 1,1 milions d’euros als patrocinis (750.000 per a grans esdeveniments i 350.000 a esdeveniments menors) per tal de promocionar la marca Mallorca associada a esdeveniments nacionals i internacionals. La inversió en patrocinis enguany, 2020, ha permès finançar actes tan importants com l’Atlàntida Film Fest, Challenge Ciclista Mallorca, la producció d’Agustí Villaronga El ventre del mar, la ruta TaPalma o els premis Essentially Mallorca. 

A més a més, s’ha pressupostat mig milió d’euros a una nova convocatòria de comarqueting, que implicarà una inversió total d’almenys 1 milió. En tota aquesta promoció l'estratègia de màrqueting en línia serà essencial. De fet, les actuacions derivades de les convocatòries de comarqueting són majoritàriament digitals.

En la mateixa línia, es preveu una inversió per a xarxes socials de 80.000 euros per tal de continuar millorant les dades, ja que el 2020 els perfils de @MallorcaTourism han aconseguit un increment de més d’un 800% dels seguidors a Facebook, Twitter i Youtube i del 600% a Instagram. 

Pel que fa a les fires turístiques (715.000 euros), durant 2021 es reduirà l’assistència a les presencials, i la Fundació se centrarà en fires de productes estratègics per a Mallorca com el ciclisme, la gastronomia, la nàutica, el golf, la natura, el turisme actiu, l’accessibilitat i els productes MICE i Premium. En elles s’utilitzarà un estand completament nou ideat durant 2020. 

A més, es preveuen esdeveniments promocionals, fam-trips, press-trips i roadshows per un valor de 750.000 euros.

Per altra banda, Mallorca ha transformat la situació provocada per la pandèmia en una oportunitat per a la revisió del seu model turístic, que ha d’estar basat en el criteri irrenunciable de la sostenibilitat. En aquest sentit, es pressuposten 250.000 euros per a la posada en marxa de l’Observatori de Turisme Sostenible.

Finalment, es destinaran 800.000 euros a publicitat, serveis digitals, disseny i producció de material promocional on la difusió de Mallorca com a destinació segura serà clau. Des del Consell es pretén comunicar que a l’illa s’han implementat les tecnologies més avançades per garantir una visita segura i unes vacances satisfactòries tan aviat com la situació ho permeti. El missatge és que Mallorca continua sent la mateixa.

Per difondre aquests missatges hi haurà les agències de comunicació a Alemanya, Gran Bretanya, Escandinàvia i Espanya (80.000 euros), que actuen com a portaveus informatius de Mallorca i interlocutors directes amb mitjans i representants del sector turístic en els 4 principals mercats.