Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Mobilitat i Infraestructures substituirà més de 31 quilòmetres de barrera metàl·lica per mixta de fusta a les carreteres de la serra de Tramuntana

Mobilitat i Infraestructures substituirà més de 31 quilòmetres de barrera metàl·lica per mixta de fusta a les carreteres de la serra de Tramuntana

(21/10/2020)

El Consell Executiu ha donat llum verda a l’expedient de contractació del projecte que preveu també instal·lar barreres de fusta a 5,5 quilòmetres on no hi havia cap protecció, com el tram on va morir el ciclista Miquel Pol

El Consell Executiu ha aprovat aquest dimecres l’expedient de contractació de les obres del projecte d’instal·lació de barrera de fusta i de substitució de barrera metàl·lica que es durà a terme els pròxims mesos a diferents carreteres de l’entorn de la serra de Tramuntana. 

«Des del departament de Mobilitat i Infraestructures, hem detectat que l’estat d’algunes barreres és deficient i que en altres trams ni tan sols n’hi ha. A més de reduir el perill, les barreres noves tenen un aspecte estètic integrat amb l’entorn i el paisatge», ha explicat el conseller insular Iván Sevillano. 

Per dur a terme el projecte s’han estudiat les zones on s’han de substituir o bé on s’han de col·locar perquè hi hagi més seguretat. Aquesta protecció és idònia per a carreteres de geometria i velocitat reduïda segons la legislació vigent sobre criteris d’aplicació de sistemes de contenció.

En total, s’instal·laran barreres mixtes de seguretat en trams de set carreteres de l’entorn de la Serra on fins ara no n’hi havia: Ma-10, Ma-2130, Ma-1032, Ma-2203, Ma-2112, Ma-1120 i Ma-1040. Això suposa col·locar més de 5,5 quilòmetres de barrera nova. A més, se substituirà la barrera metàl·lica que ja hi ha a 31,7 quilòmetres de via de dotze carreteres. 

Amb la finalitat de reduir el perill d’algunes zones, es col·locaran faldons de protecció a la part baixa. Això succeeix a més de 900 metres de trams aïllats de l’Ma-10, Ma-2130 i Ma-1120. 

Un dels punts on es posarà una barrera de seguretat serà a l’àrea del Salt de la Bella Dona, on fa dos anys va morir el ciclista Miquel Pol Munar després de caure per un barranc. Familiars del jove s’han reunit diverses vegades amb el conseller de Mobilitat i Infraestructures del Consell per demanar més seguretat en aquesta part de la carretera de la Serra (Ma-2130). 

El projecte no preveu expropiacions ni serveis afectats. El pressupost és de 2.417.364,40 €. L’aprovació de l’expedient de contractació és la passa prèvia a la licitació i posterior execució de les obres que tenen un termini previst de sis mesos.