Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Mobilitat i Infraestructures culmina la primera fase del pla "Mallorca Reacciona"

Mobilitat i Infraestructures culmina la primera fase del pla "Mallorca Reacciona"

(06/10/2020)

En total s’han executat nou projectes per millorar la seguretat vial i els sistemes de drenatges de les carreteres de l’illa.

El Departament de Mobilitat i Infraestructures ha culminat la primera fase del pla de Mobilitat del pla "Mallorca Reacciona" que contempla diverses actuacions per millorar l’estat i seguretat de les carreteres de l’illa. En concret, entre finals del mes d’abril i el passat juliol, s’han executat un total de nou projectes. La segona fase del pla, que ja està en marxa, preveu dur a terme nou obres més abans que no acabi l’any. 

Iván Sevillano, ha destacat que “amb aquest pla, destinat especialment a petites i mitjanes empreses d’àmbit local, no només ajudam al manteniment i accés a la feina d’un sector castigat per l’actual crisi. També donam resposta a les peticions d’ajuntaments, veïns i veïnes pel que fa a necessitats i reivindicacions històriques en matèria de mobilitat”  

Millora de drenatges de Randa
L'obra ha permès millorar del drenatge de les carreteres Ma-5017 i Ma-5018 al seu pas per Randa (Algaida). Es va executar al mes de juny i ha consistit en la instal·lació de 4 metres i mig de de reixeta correguda al carrer de s’Estany per millorar el cabal d'aigua provinent de la carretera Ma-5018 que, per la seva elevada pendent, en èpoques de pluja provocava acumulació d'aigua a aquesta via que no té sortida. La instal·lació connecta amb el canal del marge ascendent de la carretera Ma-5017. 

Actuació Cala Varques
El Departament de Mobilitat i Infraestructures va executar al juny una sèrie d’actuacions a la carretera que uneix els nuclis de Porto Cristo amb Portocolom (Ma- 4014) per evitar estacionaments irregulars l’entorn de Cala Varques. 

En concret, s’han col·locat 480 metres de barrera de seguretat de fusta a ambdós marges de la carretera, que evita que es pugui aparcar en tot el tram. A més, s’ha pintat amb marques vials de color groc tot el voral de la via (des del km 8,2 al km 10) i s’han col·locat senyals verticals per advertir de la prohibició d’estacionar. 

Millores en l’estat del ferm 
Pel que fa a millores en el manteniment del ferm de les vies, el Consell de Mallorca, ha dut a terme fins a sis actuacions en el darrer trimestre. A finals del mes d’abril, es va executar la millora del paviment existent en el tram comprès entre el km 8,7 i el km 10,2 de la carretera de la Platja de Palma a Llucmajor (Ma-19A) i repintat de les marques vials. 

El mateix mes es va millorar el ferm a un tram de l’Ma- 1, en els dos carrils de circulació. Durant les actuacions, es va modificar també la senyalització horitzontal, ja que prèviament existien dues línies contínues paral·leles a l'eix, quedant actualment una sola línia contínua.

A més d’aquest dos projectes entre la darrera setmana de juny i el mes de juliol es varen millorar i restituir les característiques superficials del ferm existent a l’Ma-3500, en els dos sentits de circulació des de l'estació de tren fins a l'entrada de Muro, a la carretera que uneix Santa Margalida amb Son Serra de Marina (Ma- 3400) i a l’Ma- 3413.

En els tres casos, es va realitzar una millora en el total de la plataforma, contribuint a optimitzar tot el paquet de ferm existent, incidint positivament en la comoditat i seguretat de l'usuari. També es va restaurar la senyalització horitzontal pertinent.

Per últim, a la carretera entre Montuïri i Petra (Ma- 3220), es va millorar el paviment i l’adherència de la via per garantir la seguretat entre el km 6,7 i el km 12,4 de la via.  

Actuació Son Fuster
S’ha millorat del ferm i s’ha ampliat amb un carril addicional sense necessitat d’ampliar la carretera Palma - sa Pobla (Ma-13), al seu pas per Son Fuster (sentit Inca) per millorar la incorporació i eliminar la perillositat d’aquest punt. En concret, s'ha realitzat un reforç de ferm i modificat les illetes i les dimensions de carrils per poder incorporar el carril nou, que dota la via de major fluïdesa de trànsit i dona continuïtat als quatre carrils que s'incorporen des de la Via de Cintura (Ma-20). 

Durant l’execució del projecte, que es va du a terme la darrera setmana de maig, també s'ha modificat la senyalització vertical del tram indicant el nou carril i reducció de velocitat.