Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Notícies

Vés enrere El Consell i el RCD Mallorca estableixen un acord de patrocini institucional per promocionar Mallorca com a destinació esportiva

El Consell i el RCD Mallorca estableixen un acord de patrocini institucional per promocionar Mallorca com a destinació esportiva

(10/08/2022)

  • La Fundació Mallorca Turisme ha aprovat avui l’acord pel qual es manté la denominació de Visit Mallorca Estadi i que inclou diverses accions per lligar la marca Mallorca al turisme esportiu d’alt nivell a través del club de Primera Divisió.
  • Govern i Ajuntament de Palma se sumen a aquest acord de patrocini per a la temporada 2022-2023, que ascendeix a 1,5 milions d’euros entre les tres institucions.

El Consell de Mallorca i el RCD Mallorca han establert un acord de patrocini per a la pròxima temporada 2022-2023 per seguir lligant l’illa a una destinació de turisme esportiu i a competicions d’alt nivell, que, a més de donar continuïtat a un acord anterior per mantenir la denominació de Visit Mallorca Estadi, també inclou diverses accions de promoció i publicitat relacionades amb l’equip mallorquinista, tant al mercat espanyol com a l’internacional.

És un acord de patrocini impulsat per la Fundació Mallorca Turisme, que ascendeix a 1,5 milions d’euros (sense IVA) i en el qual també participen el Govern de les Illes Balears i l’Ajuntament de Palma, que hi fan una aportació de 500.000 € i 250.000 €, respectivament, sobre la quantitat total.

La proposta, aprovada avui pel Patronat de la Fundació Mallorca Turisme i que es materialitzarà en un contracte de patrocini amb el club mallorquinista, s’emmarca en l’estratègia de desestacionalització turística del Consell mitjançant la promoció del turisme esportiu, en aquest cas, vinculant la marca de la destinació Mallorca a l’estadi i al club RCD Mallorca, l’únic equip illenc que milita en la màxima categoria del futbol professional en l’àmbit estatal i, per tant, amb una elevada repercussió nacional i internacional. 

Aquest acord de patrocini no es limita a una única acció, sinó que inclou diferents elements de promoció que vinculen l’equip mallorquinista amb la marca Mallorca i que s’han de fer durant la temporada 2022-23 a través del club, jugadors, xarxes socials, esdeveniments, instal•lacions…

Això ha de servir per reforçar la imatge de l’illa com a destinació esportiva de qualitat fora de la temporada d’estiu i més enllà de l’oferta de sol i platja, un dels objectius principals del pla estratègic de l’FMT i que va en la mateixa línia del patrocini d’esdeveniments esportius i accions per diversificar l’oferta turística que du a terme la Fundació.

«És un bon acord per a Mallorca i una oportunitat que ens permet aprofitar l’altaveu que implica tenir un equip de Primera Divisió que genera un impacte diferencial sobre altres destinacions turístiques, i emprar un esport d’alt nivell com és el futbol com a canal per explicar que volem treballar per un turisme esportiu, de qualitat, desestacionalitzador, més enllà del sol i platja centrat en els mesos d’estiu», ha expressat el conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra, una vegada aprovat l’acord. «A més, és important perquè l’acord va més enllà d’una sola acció i de la denominació de l’estadi, és un conjunt d’accions per dur a terme durant tota la temporada 22-23 i que associa l’illa a l’alta competició i a esdeveniments esportius». Serra ha apuntat també que, d’aquesta manera, es dona suport al club esportiu illenc a través de la fórmula del patrocini, una col•laboració publicoprivada habitual entre les institucions i clubs esportius, que contribueix a crear referents en esports i a potenciar la pràctica esportiva, amb un retorn mediàtic de la imatge patrocinada que, en el cas del RCD Mallorca, és molt elevat.

L’acord de patrocini institucional aprovat avui entre el Consell (a través de l’FMT) i el RCD Mallorca inclou diverses accions i activacions:

  • L’estadi del RCD Mallorca continuarà anomenant-se Visit Mallorca Estadi, mitjançant la fórmula del drets del nom, freqüent en els patrocinis esportius. Cal recordar que fa dos anys, en plena pandèmia, el Consell de Mallorca i  RCD Mallorca ja varen acordar que Son Moix passàs a dir-se Visit Mallorca Estadi, una proposta que permetia vincular l’illa amb el nom de l’estadi i una oportunitat per recuperar l’activitat turística i econòmica durant la crisi derivada de la covid. La denominació Visit Mallorca Estadi genera una valoració d’impacte mediàtic superior als 44 milions d’euros anuals.
  • Un total de 6 minuts de visibilitat de la destinació Mallorca al LED perimetral a tots els partits disputats a l’estadi durant la Lliga i la Copa del Rei.
  • La inclusió del logotip de la marca turística Mallorca als fons de patrocinadors a les entrevistes del club a les dues sales de premsa oficials (estadi i ciutat esportiva), al fons a peu de camp i al fons de les flash interview.
  • Una lona d’11 metres per 10 metres a la ubicació amb major presència a la retransmissió televisiva, amb l’eslògan promocional de la marca Mallorca 
  • Presència a les xarxes socials i web del RCD Mallorca amb bàner i enllaç al web de Turisme Mallorca. Sortejos d’entrades, camisetes i experiències. També generació de contingut i difusió de promoció de Mallorca com a destinació esportiva de qualitat per part del RCD Mallorca.
  • Activació d’ambaixadors de la marca Mallorca d’arreu del món, que poden ser jugadors, exjugadors, entrenadors o col•laboradors de renom vinculats al club i a altres clubs internacionals. 
  • Presència del club i dels ambaixadors a fires internacionals relacionades amb l’esport i a les principals fires turístiques; estades esportives i realització de pretemporades i altres esdeveniments.

El RCD Mallorca és un club idoni per associar-hi la imatge de Mallorca lligada a turisme esportiu, amb capacitat d’acollir competicions esportives d’alt nivell i que, pel fet de competir a la lliga de Primera Divisió, atreu l’interès d’altres clubs esportius, públic amateur i aficionat per venir a entrenar, fer pretemporades o organitzar esdeveniments esportius durant tot l’any, a més de tenir presència a una de les tres lligues del món amb més impacte televisiu, mediàtic i promocional.

Amb més de 15.000 socis, és un club centenari i arrelat al territori i, actualment, els seus partits tenen presència televisiva a 170 països, entre els quals hi ha el mercat nord-americà, francès, alemany, britànic i nòrdic, i audiències per sobre dels 130 milions de teleespectadors per temporada.

A més, en relació amb l’estratègia de sostenibilitat, l’FMT compta amb un enfocament clar cap a la sostenibilitat i accions que han de comptar amb programes de sostenibilitat i responsabilitat social corporativa, com és el cas del RCD Mallorca.