Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Notícies

El Consell de Mallorca es coordina amb el sector turístic perquè l’illa estigui a punt per a un potent impacte promocional tot d’una finalitzi l’estat d’alarma

El Consell de Mallorca es coordina amb el sector turístic perquè l’illa estigui a punt per a un potent impacte promocional tot d’una finalitzi l’estat d’alarma

(18/03/2020)

El Consell de Mallorca coordina amb el sector turístic les accions i el pla de promoció per posar en marxa de manera immediata una vegada finalitzi l’estat d’alarma decretat a conseqüència del COVID-19. Avui la presidenta del Consell, Catalina Cladera, ha presidit el Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme (FMT), que reuneix les entitats públiques i privades representatives del sector. Ha estat acompanyada pel conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, i també hi han estat presents la directora insular de Turisme, Lucía Escribano, i el secretari tècnic del Departament, Joan Gaspar Vallori.

El Consell Assessor de la FMT s’ha consolidat com a punt d’encontre per debatre sobre la situació actual, analitzar els principals focus a atendre i crear línies actives de futur que afavoreixin la tornada a la normalitat tan aviat com es pugui quan es doni per conclòs el període d’alarma sanitària.

Aquestes reunions, que es duran a terme per videoconferència mentre duri aquesta situació excepcional, són per establir un referent d’unió, escolta activa i anàlisi puntual de la conjuntura, per tal d’aplicar les mesures que millor puguin contribuir a restaurar el mercat turístic amb la major celeritat possible.

Així mateix, la presidenta ha anunciat que el paquet de mesures que es va presentar per fer front a aquesta crisi es reforçarà encara més degut a l’agreujament dels darrers dies i l’aturada tècnica del turisme que ha suposat.

En aquest sentit, Cladera ha afirmat que “tot i no saber quan podrem tornar a la normalitat, Mallorca ha d’estar preparada per impactar en els seus mercats des del primer moment de l’apertura i tornar a ocupar el nostre lloc com a destinació turística de primer nivell”.

Una de les eines amb les quals s’està treballant és el Pla estratègic de promoció turística que, precisament, estava a punt de presentar-se, “i que ara es reestructura per tal que sigui un vertader full de ruta per als reptes que tenim al davant els pròxims mesos”, ha declarat el conseller Serra.

Campanya d’engagement 

Com a exemple de mesures concretes que s’han posat damunt la taula, podem destacar una campanya d’engagement (és a dir, de reforçament) amb els nostres principals mercats perquè, durant aquestes setmanes d’incertesa i alarma sanitària, sàpiguen de primera mà que Mallorca es prepara per continuar essent una destinació líder en qualitat, servei, sostenibilitat i seguretat.

Així mateix, es reforçarà la línia de comàrqueting, que suposa un mínim d’1,5 milions d’euros en accions publicitàries de Mallorca, dels quals 750.000 els aporta la FMT. Els projectes hauran d’anar coordinats dintre de la mateixa línia de comunicació i màrqueting que estableixi el Consell.

Per altra banda, cal destacar que les diferents línies de subvencions i patrocinis, tot i que actualment estan interrompudes per l’estat d’alarma, es veuran també reforçades una vegada s’aixequin les restriccions.