Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null Obre al trànsit el desdoblament de la carretera de Llucmajor a Campos

Obre al trànsit el desdoblament de la carretera de Llucmajor a Campos

(17/05/2021)

El nou tram millora la seguretat d’una de les vies amb major afluència de trànsit i amb un dels índex de sinistralitat més elevats de l’illa.

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada per la consellera de Territori, Maria Antònia Garcías, la batlessa de Campos, Francisca Porquer, el batle de Llucmajor, Éric Jareño, la batlessa de Santanyí, Maria Pons, i el primer tinent de batle de Ses Salines, Miquel Rigo, han assistit a l’obertura del desdoblament de la carretera que uneix Llucmajor amb Campos (Ma- 19) i la travessia d’entrada a aquest darrer municipi. 

Part de l’equip tècnic del Consell han explicat el projecte per millorar la seguretat d’una de les vies amb major índex de sinistralitat de l’illa degut a l’elevat número d’entrades a finques i camins i l’afluència de vehicles que transiten. 

Aquest tram de la Ma- 19 té una intensitat mitjana de vehicles diaris que s’acosta als 25.000 i el creixement del trànsit des del 2015 ha estat de prop d’un 20%. Fet que, a més de circulació lenta i retencions, venia provocant nombrosos accidents i de conseqüències cada vegada més greus. En concret, des del 2006, hi hagut 195 sinistres amb 13 víctimes mortals i més de 200 ferits. 

«Era una infraestuctura necessària per millorar la seguretat de la via, per l'alta densitat de trànsit i sinistralitat que registrava, reclamada per una ampla majoria social de la comarca del migjorn i que va tenir el suport unànim de totes les forces polítiques al Consell», ha dit Cladera. La presidenta ha atès els membres de la Plataforma Antiautopista que eren allà presents, a on ha escoltat les seves reivindicacions.

L’actual projecte redueix en 42.000 metres l’impacte damunt el territori respecte del projecte inicial, passant dels 350.000 metres quadrats afectatas als 308.000. En concret, s’ha estrerat  la mitjana al mínim que permet la normativa (a 2 metres, abans era de 3 metres) i allà a on ho ha permès l’orografia del terreny s’han apropat els camins de servei al tronc de la carretera, que disposa de dos carrils per sentit amb el mínim d’ample que permet la normativa.

El projecte també ha servit per pacificar i embellir el quilòmetre i mig de la travessia que passa per Campos amb l’execució de dos carrils de tres metres d’ample i passos elevats que obliguen a reduir la velocitat dels cotxes.  

Les obres s’han complementat amb un centre d’interpretació patrimonial dels elements compresos dins l’àrea d’afectació del projecte a on s’ha conservat un vell aljub i una cova i on, a més, s’ha reubicat la barraca de Son Isern. 

A més s’han plantat devers 12.000 noves espècies arbustives i s’han replantat altres 200 provinents d’àrees afectades per les obres. Les obres, que varen començar l’octubre de 2018, han tengut un termini d’execució de 32 mesos i un pressupost final 34 milions i mig d’euros.

Vídeos

Carretera Llucmajor Campos