Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null Mobilitat i Infraestructures culmina l'adaptació dels entorns urbans reduint la velocitat a 30 km/h

Mobilitat i Infraestructures culmina l'adaptació dels entorns urbans reduint la velocitat a 30 km/h

(11/05/2021)

La mesura ve motivada per la modificació del reglament general de circulació i també per criteris específics de pacificació impulsats pel Consell de Mallorca

El departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca ha col·locat un total de 203 senyals en els entorns urbans de les carreteres que són competència de la institució insular on ha reduit la velocitat a 30 km/h. La mesura, motivada en part per la modificació del reglament general de circulació, que avui ha entrat en vigor a tot l’Estat, i també per criteris específics de pacificació impulsats pel propi Consell de Mallorca, s'ha dut a terme en tots els entorns urbans de l'illa que disposen de carreteres interiors i a on encara no s’havia fet. 

Com a singularitat, no s'ha requerit actuar en aquells municipis on no hi ha carreteres internes o ja existia senyalització d'acord amb aquesta mesura com són Artà, Capdepera, Manacor, Santa Eugènia, Inca, Pollença, Mancor i Deià, en els quals s’havia disposat aquesta reducció de velocitat a 30 km/h en els darrers mesos emmarcat en altres actuacions de pacificació dels nuclis urbans

“Aquesta adaptació de la senyalització, coincideix amb la necessitat de reduir la sinistralitat i definir espais segurs en els entorns urbans a més de ser positiva per a la reducció de renous i la millora de qualitat ambiental de l’interior dels pobles. Les dades oficials ens mostren que reduint la velocitat de 50 a 30 km/h en aquestes zones, es redueix la probabilitat de patir un accident greu o molt greu en més d’un 80%”, ha afirmat el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano.

Segons tècnics de la direcció insular de Mobilitat, a velocitats de 30 km / h no només es redueix dràsticament la severitat dels sinistres sinó també la distància necessària de frenada en cas d’aturada brusca o d'emergència, augmentant per tant la probabilitat de supervivència dels implicats.

Aquesta mesura coincideix amb les peticions d'alguns veïnats i ajuntaments per pacificar les seves travessies i les seves carreteres en els entorns urbans i està alineada amb els objectius Europeus de l'Agenda 2030.