Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

Atrás Mobilitat i Infraestructures acaba les obres de la rotonda nova del polígon de Can Valero

Mobilitat i Infraestructures acaba les obres de la rotonda nova del polígon de Can Valero

(01/08/2022)

La intervenció suposa una millora de la seguretat, de la integració paisatgística i de les parades de transport públic

El Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca finalitza les obres de la rotonda nova del polígon de Can Valero. La intervenció suposa una millora de la seguretat i de la integració paisatgística i de les parades de transport públic. Al final d'obres hi han assistit la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera; el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano; el batle de Palma, José Hila; la directora insular d’Infraestructures, Olga Martínez; el president d’ASIMA, Francisco Martorell, i el seu director Alejandro Saénz.


Les actuacions d’aquesta obra suposen una millora de la seguretat i de la integració paisatgística, així com de la ubicació i del nombre de parades de transport públic. Per facilitar la connexió entre els busos urbans que donen servei al polígon, s’han creat parades noves de bus i algunes han patit canvis d’ubicació.


La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera ha explicat que «La setmana passada inauguràvem la rotonda de Raixa i avui la del polígon de Can Valero, una obra molt necessària per millorar la seguretat i millorar l'accés al polígon, ho hem fet en coordinació amb l'ajuntament de Palma i amb l'associació d'empresaris del polígon. Dir també que ho hem fet dins el temps previst».


El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Ivan Sevillano, ha explicat que «estam contents de finalitzar unes obres que milloren la seguretat de la zona i que havien estat reclamades, durant molts d’anys, per ASIMA i els seus centenars d’associats. Aquesta intervenció satisfà els principis pels quals ens regim aquesta legislatura: millorar la xarxa secundària de carreteres, promoure el transport públic i reduir els accidents donant més seguretat a les nostres vies». Sevillano ha afegit que «amb aquestes obres de millora, assolim dos objectius molt importants per al departament: una millora de la integració paisatgística de les carreteres a l’entorn i una optimització dels punts de connexió del transport públic, en aquest cas, municipal, per donar un millor servei al polígon. A més, hem aprofitat la intervenció per plantar vegetació autòctona i per implementar més parades d’autobusos de l’EMT que siguin accessibles i segures. També hem aprofitat per millorar totes les voreres de l’entorn del polígon industrial pròxim a aquest punt, amb la finalitat de renovar aquests espais municipals, que ja eren antics i estaven degradats».


D’altra banda, el president d’ASIMA, Francisco Martorell, ha explicat que «estam encantats, avui és un dia feliç perquè fem realitat una reivindicació de fa quinze anys i, per fi, durant aquesta legislatura ho hem aconseguit. Vull dir que, jo que he viscut el dia a dia d'aquesta obra, ha estat una obra molt ben organitzada. I el que és més important: hem guanyat en seguretat i en fluïdesa».


La infraestructura nova s’ha desenvolupat a la intersecció de la rotonda i ha estat una resposta òptima per solucionar els problemes de seguretat en vies interurbanes similars. Afavoreix i millora la seguretat de l’entrada i de la sortida del polígon de Can Valero cap a l’Ma-1041 (una via molt transitada) i permet fer un canvi de sentit, amb la qual cosa millora la fluïdesa del trànsit. La rotonda nova té dos carrils i, a més, està dotada d’enllumenat amb lux LED de baix consum al perímetre i als vials d’aproximació, amb bàculs més petits que els que hi havia prèviament, per reduir la contaminació lumínica. També s’han creat dues parades de bus.


Respecte de la integració paisatgística, s’ha optat per una solució similar a altres rotondes executades pel Consell: l’illot central s’ha omplit superficialment amb una capa final de graveta de pedra arenosa, tancada perimetralment mitjançant una franja longitudinal de pedra. Dins aquestes superfícies de grava, s’han creat illetes petites de manera irregular amb vegetació autòctona. A la part central, s’han disposat dos garrovers trasplantats, amb escorça de pi com a tapís. Les illetes s’han pavimentat amb aplacat de pedra, al parterre s’han plantat llentiscla i lavanda, i als 3 metres exteriors de la rotonda, adelfes. El departament ha pogut conservar, a l’interior de la rotonda, un arbre centenari que es veia afectat per l’obra. El pressupost de totes aquestes actuacions ha estat de 538.726 euros i el termini d’execució de les obres ha estat el previst.