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Mallorca apuesta por el turismo cinematográfico en FITUR / Mallorca is committed to film tourism

Mallorca apuesta por el turismo cinematográfico en FITUR / Mallorca is committed to film tourism

(17/01/2019)

La Fundació Mallorca Turisme del Consell organiza, a través de la Mallorca Film Commission, unas jornadas con expertos que lideran casos de éxito de grandes producciones audiovisuales vinculadas destinos turísticos.

Destacados promotores del turismo de cine en el contexto internacional se darán cita en FITUR de la mano de la Fundació Mallorca Turisme, a través de la Mallorca Film Commission (MFC). 

Esta es la primera edición de FITUR en la que el Consell lidera la promoción turística de la isla, tras la asunción de las competencias en la materia el pasado mes de noviembre. Y lo hará de la mano de los expertos que están convirtiendo en experiencias turísticas algunas de las grandes producciones de éxito internacional, como Juego de Tronos o Breaking Bad, entre otras.

La MFC ha organizado dos mesas redondas el 24 de enero en las que, bajo el título “La Vuelta al Mundo en 80 películas (y algunas series)”, se definirán y analizarán los resultados de estrategias ligadas al producto audiovisual en destinos como Irlanda, Estados Unidos o Nueva Zelanda. 

El conseller de Economia, Hisenda i Turisme del Consell de Mallorca, Cosme Bonet; y la directora insular de Turisme, Paula Ginard, seran los encargados de presentar los dos espacios de debate.

Las sinergias entre la industria de cine y la turística tendrán especial protagonismo en esta edición de la feria, en la que se contará con una sección monográfica, FITUR Cine, en el pabellón organizada por la Spain Film Commission y en la que Mallorca se presenta con stand propio. 
Las ponencias se celebrarán entre las 10:30h y las 14:00h del 23 deenero en el Auditórium de FITUR Turismo.
A las 15:00 horas, en el estand de Illes Balears, los ponentes ofrecerán una rueda de prensa. 


PONENTES

“An Unexpected Journey for New Zealand”
Stefan Roesch, especialista en turismo de cine y director de FilmQuest

Graduado y doctorado en Turismo cinematográfico por la Universidad de Otago, Nueva Zelanda. Ha asesorado a responsables de turismo y productores de cine sobre cómo obtener beneficios procedentes de los efectos promocionales de las producciones. Entre sus clientes se encuentra la Asociación Internacional de Comisiones de Cine (AFCI), Turismo de Checoslovaquia, Film London, Failte Ireland (Star Wars), Innovation Norway, the Jordan Tourism Board (The Martian), Tourism Northern Ireland (Juego de Tronos), VisitBritain (Paddington) y VisitDenmark (Trolls).
Recientemente, Stefan ha creado FilmQuest, una web de viaje inspirada en el cine en la que se ofrecen las mejores experiencias y visitas guiadas vinculadas con las localizaciones más icónicas. – www.filmquest.co

“Game of Thrones – Bridging the fantasy with the reality”
Brian Twomey, responsable de contenidos, marketing y comunicación, Tourism Ireland

Lleva 16 años al frente de Tourism Ireland. Previamente, trabajó para Diageo y Unilever en la gestión de marketing. Durante los últimos 5 años, Tourism Ireland ha colaborado estrechamente con HBO en el desarrollo e implementación de una serie de campañas digitales globales altamente exitosas diseñadas para crear puentes entre la fantasía de Juego de Tronos y la realidad de Irlanda del Norte, como un destino de visita obligada para los fans de la serie.

“The Bad Tour”
Jesse Herron, cofundador de Albuquerque Tourism & Sightseeing Factory (AT&SF), Nuevo México

Es uno de los dos directores de ABQ Trolley Co., que ofrece un recorrido único por la serie Breaking Bad en la ciudad de Albuquerque, Nuevo México. Esta experiencia premium incluye 4 horas de ubicaciones de las 5 temporadas de la serie de televisión, incluida la casa de Walter White, The Car Wash, la oficina de abogados de Saul Goodman y Los Pollos Hermanos.

“VisitBritain: Marketing Britain to the world”
Emma Wilkinson, VisitBritain

Encabeza la unidad de marca global de VisitBritain, la agencia nacional de turismo de Gran Bretaña. Emma lidera el programa de marca global, ha coordinado y desarrollado la segmentación de clientes y supervisa todas las actividades de asociación de marca, incluido el turismo de cine. Los éxitos de campañas anteriores incluyen propuestas relacionadas con grandes éxitos cinematográficos como Bond, Paddington, Kingsman y King Arthur.

“How to Capitalize on Film Production in Tourism: Czech Republic Case Study”
Jiri Duzar, asistente de dirección en CzechTourism USA & Canada

Ha trabajado durante más de 5 años en CzechTourism, la agencia de marketing de destinos de la República Checa, llevando a cabo campañas digitales y de redes sociales, creando contenido y desarrollando aplicaciones web y móviles. Entre 2013 y 2015, Jiri dirigió el equipo que respaldó la campaña "República Checa, como una escena de película" centrada en la promoción como uno de los principales destinos turísticos de cine. Actualmente, diseña y ejecuta estrategias digitales, de influencia y de redes sociales en los Estados Unidos y Canadá.


The Mallorca Tourism Foundation of the Council organises, through the Mallorca Film Commission, conferences with experts who lead success stories linked to major audiovisual productions

Leading promoters of film tourism in the international context will meet at FITUR together with the Mallorca Tourism Foundation, through the Mallorca Film Commission (MFC). 

This is the first edition of FITUR in which the Council leads the promotion of tourism in the island, after the assumption of powers in this area last November. And it will do so with the help of experts who are turning into tourist experiences some of the great productions of international success, such as Game of Thrones or Breaking Bad, among others.

The MFC has organised two round tables in Fitur Cine in which, under the title "Around the World in 80 films (and some series)", the results of strategies linked to the audiovisual product will be defined and analysed in destinations such as Ireland, the United States or New Zealand. 
The Regional Minister of Economy, Finance and Tourism of the Council of Mallorca, Cosme Bonet; and the Island's Director of Tourism, Paula Ginard, will be in charge of presenting the two spaces for debate.

The synergies between the film industry and the tourist industry will have a special role in this edition of the fair, which will have a monographic section, FITUR Cine, organized by Spain Film Commission, in which Mallorca will be present with its own stand. The presentations will be held on 24 January between 10:30 and 14:00 in the Auditorium of FITUR Cine.
At 15:00, at the Illes Balears stand, the speakers will give a press conference. 

 

PRESENTATIONS:

"An Unexpected Journey for New Zealand"
Dr Stefan Roesch

Film tourism expert Stefan Roesch, Director of FilmQuest.

Since graduating with a PhD in film tourism from the University of Otago, New Zealand, Stefan has advised tourism managers and film commissioners on how to benefit from the promotional effects of film productions. His clients include the Association of Film Commissioners International (AFCI), Czech Tourism, Film London, Failte Ireland (on Star Wars – The Last Jedi), Innovation Norway, the Jordan Tourism Board (The Martian, etc.), Tourism Northern Ireland (Game of Thrones), VisitBritain (Paddington) and VisitDenmark (Trolls).

Stefan recently founded FilmQuest, a film-inspired travel website for fans, featuring the world’s iconic film locations, the best on-site experiences and film tourism-related stories around people and places – www.filmquest.co.
 

“Game of Thrones- Bridging the fantasy with the reality“

Brian Twomey
Head of Content and Marketing Communications, Tourism Ireland.

Brian has been in his role for 16 years and prior to that worked for Diageo and Unilever in marketing management. For the last 5 years Tourism Ireland has worked closely with HBO in the development and implementation of a series of highly successful global digital campaigns designed to create  a bridge between the fantasy of Game of Thrones and the reality of Northern Ireland as a must visit destination for fans of the show.

 

“The Bad Tour”

Jesse Herron
Co-Founder Albuquerque Tourism & Sightseeing Factory (AT&SF)
New Mexico, USA

Jesse Herron is one of two directors of the ABQ Trolley Co. which offers a unique 'Breaking Bad' location tour through the city of Albuquerque, New Mexico. This premium tour experience includes 4 hours of locations from all 5 seasons of 'Breaking Bad', including Walter White's house, The Car Wash, Saul Goodman's law office, and Los Pollos Hermanos.


“VisitBritain: Marketing Britain to the world”

Emma Wilkinson
VisitBritain, Great Britain

Based in London, Emma Wilkinson heads up the global brand unit for VisitBritain, the national tourism agency for Britain. Emma leads the global brand programme, has led and developed a global customer segmentation, and oversees all brand partnership activity, including screen tourism. Past campaign successes include Bond, Paddington, Kingsman, and King Arthur.

 

“How to Capitalize on Film Production in Tourism: Czech Republic Case Study”

Jiri Duzar
Assistant director at CzechTourism USA & Canada, Czech Republic

For more than 5 years, Jiri has been working with CzechTourism, the destination marketing agency of the Czech Republic, on digital and social media campaigns, content creation, and web and mobile apps development. Between 2013 and 2015, Jiri led a project team that stood behind a campaign called "Czech Republic - like a scene from a film" focused on promoting the Czech Republic as a TOP film tourism destination. Currently, he builds and executes digital, influencer and social media strategies in the United States and Canada.