Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Mallorca.es Transparencia

ES

Webs oficiales

La coreografia Gold Dust Rush, de la mallorquina Eulàlia Bergadà, arriba al Teatre Principal

La coreografia Gold Dust Rush, de la mallorquina Eulàlia Bergadà, arriba al Teatre Principal

(06/10/2016)

El muntatge de dansa Gold Dust Rush, de la mallorquina Eulàlia Bergadà, arribarà aquest cap de setmana a la Sala Gran del Teatre Principal de Palma en dues funcions que tindran lloc el dissabte 8 d’octubre a les 20 hores i el diumenge 9 a les 19 hores.

Aquest muntatge coreogràfic és interpretat per Joaquín Collado, Marina Fullana, Raquel Klein i Aloma Ruiz, que toca el violí en directe, a més de la pròpia Bergadà, que també és la responsable de la coreografia i la direcció.

 

Gold Dust Rush va guanyar el premi de dansa de l’Institut del Teatre de Barcelona de 2015. Es va estrenar el passat juliol en el marc del Festival Grec de Barcelona, en una coproducció del propi festival, l’Institut del Teatre de Barcelona, el Teatre Principal de Palma i la companyia d’Eulàlia Bergadà, Morlanda Creacions S.L.; a més de comptar amb la col·laboració del Mercat de les Flors, la Fundació SGAE, l’Institut Ramon Llull, El Graner Centre de Creació i La Poderosa.

 

Durant la presentació de l’obra, Carlos Forteza, director del Teatre Principal, s’ha referit a Gold Dust Rush com un espectacle “intens, poètic i lluminós” i ha destacat la trajectòria de Bergadà, “una carrera que coneixíem des del primer muntatge, Flying pigs, i que hem anat seguint”.

 

Viatge emotiu i sensitiu

Per la seva part, Bergadà ha descrit l’obra com “un viatge emotiu i sensitiu a través de la dansa i de la música i en el qual el concepte de deliri, entès com a fruit de les contradiccions interiors de cada persona, apareix com un element catàrtic, alliberador i destructiu a la vegada”.

 

Per a la mallorquina, aquesta catarsi és imprescindible en la seva concepció artística i ha recordat que  “els orígens de la cultura occidental els trobam a la Grècia clàssica on el teatre cercava la catarsi”, una fita que els seus muntatges també ambicionen.

 

Per aconseguir els seus objectius, a Gold Dust Rush Eulàlia Bergadà comença amb una primera part on la infantesa i la natura són ben presents, per anar cap una segona part, simbolitzada en un jardí, més mística, centrada en la reflexió i les contradiccions interiors. Tot plegat, acaba en la desitjada catarsi, que pren forma de discoteca, on el ball dona sortida a totes les tensions i allibera pors i desitjos.

 

Bergadà s’ha referit al que ella anomena “format oníric”, un continu en tots els seus espectacles que es caracteritza per elements il·lògics i irracionals però que sempre tenen alguna cosa en comú.

 

La coreògrafa mallorquina, que actua per primera vegada a l’Illa amb un espectacle de gran format, ha agraït la proposta i col·laboració del Teatre Principal i ha assegurat “sentir-se recolzada i acollida, quelcom molt important per una creadora, ja que durant el procés de creació ets molt vulnerable i necessites seguretat”.