Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null L’IMAS habilita una línia d’atenció gratuïta per centralitzar l’atenció ciutadana

L’IMAS habilita una línia d’atenció gratuïta per centralitzar l’atenció ciutadana

(11/05/2021)

El 900 100 444, operatiu de dilluns a divendres de 9 h a 17 h, ha atès cent telefonades diàries en la primera setmana de funcionament

L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ha habilitat la línia gratuïta 900 100 444 des d’on se centralitzen totes les consultes i demandes de la ciutadania. La finalitat del telèfon és optimitzar recursos i oferir a la vegada una atenció més personalitzada i individualitzada a les persones usuàries, d’acord amb el model d’atenció centrat en la persona implantant en la institució insular. 

El servei, que des del passat 4 de maig es troba en ple rendiment, rep una mitjans de cent telefonades diàries. Les trucades són ateses per un equip de diferents perfils professionals, psicòlegs i treballadors socials, que cerquen la resposta més adient per a cada cas concret i en fan el seguiment posterior oportú, en una mostra més de la voluntat de l’IMAS d’oferir un tracte més individualitzat als seus usuaris, adaptat a les necessitats de cada persona.  

La majoria de les telefonades registrades aquesta darrera setmana provenen de persones residents a Palma; principalment són per informar-se de les ajudes econòmiques adreçades a la gent gran o a les persones amb discapacitat, així com també sobre els tràmits que s’han de fer per obtenir el carnet de família nombrosa o monoparental. En aquest sentit, el 80 % de les telefonades les fan dones. 

El 900 100 444 es va habilitar a l’inici de la pandèmia com a telèfon d’emergència social, però des de l’octubre, i de manera pilot, aquesta línia es va fer servir com a telèfon d’atenció directa a la ciutadania, amb un horari ininterromput de 9 a 17 hores, de dilluns a divendres. 

Si bé el nombre de telefonades per qüestions d’emergència social ha disminuït considerablement respecte dels primers mesos de funcionament, encara hi ha persones que telefonen per demanar sobre resursos i ajudes disponibles.