Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null L'IMAS convoca la consulta prèvia a l’elaboració de la nova Cartera de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família a Mallorca

L'IMAS convoca la consulta prèvia a l’elaboració de la nova Cartera de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família a Mallorca

(26/05/2021)

Les persones, entitats i associacions poden realitzar les seves aportacions fins dia 15 de juny amb l'objectiu d’adaptar els recursos i les prestacions a la nova realitat

L'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) ha obert un període consulta pública prèvia a l’elaboració de la nova Cartera de Serveis i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca, anomenada també Cartera de Mallorca, que pretén adequar les prestacions i serveis a la nova conjuntura socio-econòmica de Mallorca.

Aquesta nova Cartera substituiria l’aprovada pel període 2018-2021 i tendria una vigència de quatre anys. Des de l’IMAS s’ha valorat especialment que la pandèmia ha afectat notablement a la societat i als recursos de les entitats que treballen en l’àmbit dels serveis socials i s’ha considerat oportú obrir un període de consulta pública perquè totes les persones o entitats puguin realitzar les seves aportacions i es pugui aprovar una Cartera de Serveis el més fidel a les necessitats de la realitat.

El termini per realitzar aportacions comença dia 26 de maig i finalitza el dia 15 de juny, i tota la informació sobre aquest tràmit es pot trobar a la seu electrònica de l’IMAS  https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=27159

Cal recordar que el ple del Consell de Mallorca aprovà per unanimitat de juliol de 2017 la seva primera cartera de serveis socials, la qual va complementar la cartera bàsica del Govern balear, tal i com marca la Llei de 4/2009 de Serveis Socials.  D’aquesta manera, es va convertir en el primer Consell insular balear que posava en funcionament aquesta eina, la qual determina el conjunt de prestacions del sistema públic de serveis socials, incloent totes les prestacions tècniques, econòmiques i tecnològiques. A més, la cartera de serveis també defineix els diferents tipus de prestació, la població a la qual va adreçada, l'establiment o l'equip professional que l'ha de gestionar, així com els perfils i les ràtios de personal professional i els estàndards de qualitat.