Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null El Consell manté les brigades d’emergència i de manteniment en carreteres com a serveis essencials

El Consell manté les brigades d’emergència i de manteniment en carreteres com a serveis essencials

(30/03/2020)

El Departament de Mobilitat i Infraestructures paralitza 8 de les 9 obres públiques que es trobaven fins ara en execució

El Departament de Mobilitat i Infraestructures manté les brigades d’emergència en carreteres i els contractes de manteniment d’infraestructures després de l’aprovació ahir del Reial Decret llei 10/2020 de 29 de març de 2020 que paralitza tota l’activitat no essencial i endureix les condicions de confinament ja previstes a l'estat d'alarma que va entrar en vigor el 14 de març per tal de reduir la mobilitat de la població en la lluita contra el COVID-19. Es tracta de dos sectors considerats essencials per a la seguretat de la xarxa viària i, per tant, continuaran operant de manera habitual. 

El Butlletí Oficial de l'Estat recull la llista de les empreses o serveis que sí que poden mantenir l'activitat i continuar treballant. El sector de la construcció i l'obra pública no figura entre els serveis essencials i per això la institució insular ha paralitzat 8 de les 9 obres que s’estaven executant. En concret s’aturen: 

1.    Projecte d’instal·lació d’hidrants contra incendis al Túnel de Sóller (Ma- 11)
2.    Variant d’Algaida, que ha d’enllaçar la carretera antiga de Manacor (Ma- 15E). 
3.    Les obres d’accés a Lloseta des de l’autopista de Sa Pobla (Ma- 13)
4.    Millora del passeig de l’estació de Muro (Ma- 3500)
5.    Desdoblament Llucmajor-Campos (Ma- 19)
6.    Obra del Torrent Gros, que preveu la millora del funcionament i de la seguretat viària del tram projectat a la carretera Vella de Bunyola (Ma-2031), entre els termes municipals de Palma i Marratxí. 
7.    El projecte de Son Llaüt que connectarà l’Ma- 13 amb els polígons de Santa Maria i Consell. 
8.    Projecte de conversió de l’Ma- 19 en via urbana. 


En aquest sentit, el Departament de Mobilitat i Infraestructures ha mantingut avui  contacte amb el sector de la construcció i les empreses afectades per fer el seguiment de la paralització de les obres.  Durant la jornada d’avui, com estableix la moratòria del Reial Decret, s’han dut a terme en els casos que ha estat necessari les feines per assegurar el tancament de les obres en condicions de seguretat.

El Reial Decret no afecta i, per tant, no atura per seguretat, l’obra pel despreniment de la carretera que uneix Alaró amb Orient (Ma- 2100) per ser considerada com una obra d’emergència. Així ho contempla la Disposició Addicional Quarta del Decret, que estableix que han de continuar les obres considerades d’emergència. Tot i això se continuaran aplicant de manera estricta els protocols contra el coronavirus aprovat la passada setmana que el Departament de Mobilitat i Infraestructures ja havia exigit amb anterioritat am totes les empreses d'obra i manteniment de carreteres com a annexes als Plans de Seguretat i Salut.

La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat i les obres s’han anat tancant amb l’adopció de les mesures de seguretat pertinents.