Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Mallorca.es Transparencia

ES

Webs oficiales

El Consell habilita un telèfon gratuït per a emergències socials

El Consell habilita un telèfon gratuït per a emergències socials

(24/03/2020)

La presidenta Catalina Cladera ha anunciat la posada en marxa del 900 100 444 on professionals de l’IMAS atendran situacions d’especial vulnerabilitat.

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha anunciat que intensifica la xarxa de recursos socials amb la posada en marxa per part de l’IMAS del número de telèfon gratuït 900 100 444 per atendre les emergències socials sorgides durant l’estat d’alarma provocat per la crisi del coronavirus.

Cladera,  que durant una compareixença telemàtica ha agraït l’esforç de tot el personal de l’IMAS, ha explicat que el 900 100 444 comptarà, a partir d’aquest dimecres amb un total de deu línies operatives, en horari de 9 a 21 hores de dilluns a divendres i de 9 a 14h els dissabtes i diumenges. Un equip de psicòlegs, educadors i treballadors socials de tots els departaments de l’IMAS atendran les cridades i oferiran la millor solució al respecte, derivant-los als serveis propis o a serveis d’altres administracions, segons cada cas. Així mateix faran un seguiment posterior de cadascuna de les consultes.

La presidenta del Consell ha afirmat que «l’objectiu de la institució insular és poder seguir donant cobertura en el manco temps possible a totes les situacions d’especial vulnerabilitat». En aquest sentit, al servei d’atenció telefònica s’atendran necessitats personals d’emergència social i també servirà per donar a conèixer situacions de familiars, veïnats o coneguts (persones majors que necessitin assistència, menors en situació de risc...).

Les persones sordes també poden accedir a aquest servei telefònic mitjançant el sistema de la vídeo telefonada. A més d’habilitar aquesta línia, Cladera ha recordat que des del Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, s’han impulsat altres mesures per protegir i garantir la qualitat de vida dels col·lectius més vulnerables:
- s’ha reforçat el personal dels centres de gent gran i de l’àrea d’inclusió social
- es fa un seguiment telefònic directe tant a les més de 2.000 persones majors que han emprat algun dels seus serveis, així com a les més de 600 famílies d’acollida
- es realitzen visites a domicili d’unes 400 famílies amb menors que tenen declaració de risc, per avaluar com està la situació
- s’han extremat les mesures d’higiene a totes les residències de persones majors, centres d’inclusió social i centres de menors, així com els protocols de prevenció (restricció de les sortides i entrades, medició de la temperatura a personal i usuaris).
- la UMES reparteix menjar almanco dues vegades al dia a les persones sense llar

Igualment, cal recordar que el Consell de Mallorca, en col·laboració amb la Federació Hotelera de Mallorca i les entitats Hogar Sí, La Sapiència, Fundació Tardor i Estudi 6, han habilitat 50 places per a persones sense llar al poliesportiu Sant Ferran. A més a més, també s’ha habilitat el pavelló de Son Moix per acollir 50 persones més en una actuació coordinada entre IMAS i Ajuntament de Palma. En aquest sentit, des del Consell de Mallorca no es descarta poder habilitar un altre espai per allotjar les persones que ara viuen al carrer, si fos necessari.

Per altra banda, les federacions i associacions de gent gran, en coordinació amb els ajuntaments, també fan un seguiment directe de tots els usuaris de les activitats organitzades des del Departament de Promoció Sociocultural. Igualment, cal recordar que el   departament de Presidència disposa del telèfon d’atenció per a les víctimes de violència masclista  971 598205, el qual ja ha atès més de 100 telefonades des del dia 18 de març.