Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Mallorca.es Transparencia

ES

Webs oficiales

El Consell explica les noves pautes de les activitats de lleure a les entitats del sector

El Consell explica les noves pautes de les activitats de lleure a les entitats del sector

(20/05/2020)

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, s’ha reunit amb una trentena d’entitats de lleure juvenils presents a l’illa. L’han acompanyada Andreu Serra, conseller de Turisme i Esports; Jaume Alzamora, el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (departament on s’ubica el Servei de Joventut de Mallorca); i el director insular de la matèria, Àlex Segura.

La trobada ha servit per comunicar a les entitats que presten serveis d’educació en el lleure l’estratègia que hauran d’aplicar aquest estiu per adequar les activitats i les instal·lacions juvenils a la situació sanitària derivada de la COVID-19. Així, preveu un escenari de tornada progressiva a la nova normalitat, tot preveient diferents mesures en funció de la fase de desescalada en què ens trobem.

 

Noves pautes durant la desescalada

Tal com ja es va avançar als ajuntaments ahir, a la fase 2 de la desescalada es preveu que les activitats dirigides ja estiguin permeses a casals, espais joves i centres de dia d’infants, majoritàriament dependents de serveis municipals. En aquest cas, les activitats tendran un màxim de 30 participants, que es dividiran en subgrups independents de fins a 10 usuaris.

De cara a la fase 3, el nombre de participants permesos augmenta fins al 60, en subgrups independents de fins a 10 participants i un monitor. En aquesta fase les activitats poden ser de més modalitats, i no només a casals i espais joves, sinó en un ventall més ampli: escoles d’estiu, granges escola, activitats mixtes, activitats esportives, programes de conciliació, campaments, colònies i camps de voluntariat, entre d’altres.

En tots els casos les activitats han de ser a l’aire lliure o a espais coberts amb ventilació; i si no s’hi pot garantir distanciament físic, s’ha d’utilitzar mascareta.

Igualment, l’entitat promotora del servei ha de desenvolupar un informe de prevenció de riscos i seguir els criteris sanitaris dels protocols de prevenció de la COVID-19, que han d’adaptar al projecte i a l’espai on es durà a terme l’activitat. Per això, s’estableixen mesures com prioritzar les activitats a l’aire lliure o garantir la disponibilitat de gel hidroalcohòlic i mascaretes higièniques.

A més a més, els serveis complementaris de conciliació, com el matinet o el menjador, es duran a terme per subgrups i, si no hi ha espai suficient, també per torns.

Quant a les instal·lacions tipus campaments, cases de colònies o granges escola, la pernoctació es pot fer en un 50% d’ocupació, i s’han de garantir tres metres de distància interpersonal en tendes o estances, que s’han d’airejar diàriament.

Quan se superi la fase 3 i s’entri a la nova normalitat, els aforaments augmentaran fins a un màxim de 100 participants, que es dividiran en subgrups de 20 i el personal necessari per realitzar l’activitat. Tanmateix, s’hauran de continuar garantint els criteris de prevenció.  

Juntament amb aquest document de pautes també s’ha lliurat un pla de mesures per a la lluita contra la COVID-19 a les instal·lacions juvenils; mesures i recomanacions per a les entitats promotores i equips educatius; i un protocol de vigilància i actuació davant la detecció de símptomes compatibles amb el coronavirus.