Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Mallorca.es Transparencia

ES

Webs oficiales

El Consell de Mallorca i Tirme posen en marxa una APP per facilitar la tramitació de les queixes relacionades amb les olors

El Consell de Mallorca i Tirme posen en marxa una APP per facilitar la tramitació de les queixes relacionades amb les olors

(25/10/2018)

La consellera de Medi Ambient, Sandra Espeja, i el director general de l’empresa concessionària Tirme, Rafael Guinea, han participat de la jornada de presentació i formació en la nova aplicació NasApp que permetrà processar en temps real les queixes per olors derivades de les instal·lacions del servei públic insularitzat de residus.

 

A n’aquesta jornada hi ha participat desenes de veïns i veïnes afectades, que s’han mostrat satisfets amb aquest nou sistema de comunicació amb la institució i l’empresa concessionària. La idea de posar en marxa aquesta aplicació va sorgir durant les Jornades sobre olors derivades de les instal·lacions de tractament de residus urbans, organitzades el maig passat. De fet, NasAPP ja està en funcionament a altres llocs d’Espanya on també es produeixen els mateixos problemes. Tant des del Consell de Mallorca com des de Tirme, es va acceptar aquesta proposta, ja que d’aquesta manera es pot vehicular millor les queixes sobre olors i vertebrar una xarxa de col·laboradors per reportar en temps real els comentaris rebuts.

 

Concretament, l’usuari de la APP podrà comunicar, d’una manera senzilla i ràpida, que té molèsties per olors, quin tipus, el seu grau d’intensitat i la mateixa aplicació localitzarà el punt exacte des d’on es produeix la queixa. D’aquesta manera, la informació que arriba als tècnics del Consell i de Tirme és la més precisa pel que fa a hora, lloc i intensitat del problema manifestat. 

 

“Des de principis de legislatura, el Departament de Medi Ambient amb col·laboració amb la concessionària Tirme, està duent a terme diferents accions per millorar les relacions de les instal·lacions de tractament de residus urbans amb el seu entorn, amb l’objectiu d’evitar i disminuir les molèsties relacionades amb el servei públic” ha assegurat la consellera Sandra Espeja. En aquest sentit, des de fa més d’un any s’està fent feina per millorar els processos de tractament de residus i s’està col·laborant amb la comunicació amb els veïnats per identificar les causes potencials de les molèsties i millorar els procediments. Fins ara, aquesta comunicació s’havia intentat agilitzar amb la utilització d’un grup de whatsapp, però la nova aplicació NasAPP permetrà precisar millor la informació.