Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null El Consell col·labora amb la DO Oli de Mallorca per a l’elaboració de material didàctic que promociona l’oli local entre els escolars i les famílies

El Consell col·labora amb la DO Oli de Mallorca per a l’elaboració de material didàctic que promociona l’oli local entre els escolars i les famílies

(19/04/2021)

El projecte, finançat per la institució insular amb 9.600 euros, consta de recursos educatius per promocionar l’oli de Mallorca, la possibilitat d'organitzar tallers presencials i una aplicació mòbil de rutes per entorns olivers

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, i el director insular del Departament, Joan Font, han visitat amb el president de la DO Oli de Mallorca, Joan Mayol, i la representant de la junta de la DO, Tiffany Blackman, la tafona Aubocassa a Manacor, per valorar-ne el darrer projecte subvencionat i per estudiar possibles actuacions d’ampliació.  

El Consell Insular ha col·laborat econòmicament amb la DO Oli de Mallorca, finançant 9.600 euros del projecte de creació de material didàctic per a la promoció d’oli de Mallorca entre els escolars, per afavorir l’economia i el producte local.

El material educatiu es troba en línia a http://olidemallorca.recursoseducatius.es/ i consta de dues parts, una per al professorat i una altra per a l’alumnat de primària. Així mateix, s’ha creat una aplicació per a mòbil que ofereix rutes en família per entorns olivers, on s’especifica la durada, la dificultat i els punts d’interès de les rutes.

El conseller Alzamora ha remarcat que «el producte de Mallorca necessita que el consumidor el conegui i en faci promoció. Al final, això és el que farà que l’oli sigui valorat i més consumit». En aquest sentit, és important «donar a conèixer el producte als infants perquè siguin futurs consumidors del producte».

La unitat didàctica es va idear com un material d’ús lliure i autònom, per tal de poder incloure conceptes de forma transversal dins les aules. Des de la DO Oli de Mallorca afirmen que el projecte ha tengut i té un impacte positiu, de fet, el president, Joan Mayol, valora que «els escolars coneguin el valor saludable, agronòmic, ambiental i tradicional de l’oli d’oliva com a component essencial de la dieta mediterrània».

Pel que fa a la delegada d’Aubocassa, Tiffany Blackman, ha remarcat la importància de promocionar i «defensar el consum local d’oli de Mallorca». Amb aquest projecte, ha dit, es tracta «d’apropar el producte i la DO a les famílies, que enguany han tengut molt de temps per estar juntes».

Pròximes passes

D’altra banda, des de la DO també treballen per reforçar la difusió del material i poder fer tallers presencials, per oferir-los com a recurs complementari als centres educatius, per al pròxim curs 2021-2022, quan la situació epidemiològica hagi millorat i hi hagi temps de preparar les visites al començament dels cursos.

Pel que fa a l’aplicació mòbil, també ha tingut un bon acolliment, ja que fins ara compta amb 1.500 descàrregues. L’objectiu a partir d’ara serà ampliar-ne les utilitats, les rutes o la possibilitat d’oferir el contingut en altres idiomes, per al turisme familiar, ja que, encara que la majoria de descàrregues provenen d’Espanya, i especialment de Mallorca, s’ha observat que també n’hi ha de països estrangers, com el Regne Unit o Alemanya.