Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Mallorca.es Transparencia

ES

Webs oficiales

Culminen les obres de connexió entre les urbanitzacions de Palma i Marratxí separades pel Torrent Gros

Culminen les obres de connexió entre les urbanitzacions de Palma i Marratxí separades pel Torrent Gros

(23/03/2021)

La presidenta del Consell, Catalina Cladera, el conseller de Mobilitat i Infraestructures i els batles de Palma i Marratxí han visitat la fi d’obra del projecte de millora del tram projectat a la carretera Vella de Bunyola.

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada pel conseller de Mobilitat i Infraestructures de la institució insular, Iván Sevillano, el batle de Palma, José Hila, i el de Marratxí, Miquel Cabot, han visitat la fi d’obra del Torrent Gros projectada a la carretera Vella de Bunyola (Ma-2031), entre els termes municipals de Palma i Marratxí.

El projecte, iniciat el febrer de 2020, ha comportat l’adequació del pas sobre el torrent i de les connexions de la carretera amb el camí de sa Fita i amb el camí de sa Cabana. En concret, les obres han consistit en l’execució de l’estructura d’un pont que connecta les barriades de Palma i Marratxí separades pel torrent i en la millora i l’ampliació de la secció de carretera existent a dos carrils de 3,5 metres i vorals d’1,5 metres d’ample així com en la construcció d’un vial per a bicis de 2,5 metres i un altre per a vianants també de 2 metres i mig. 

La presidenta Catalina Cladera ha destacat que «amb aquesta intervenció tan esperada no només milloram la fluïdesa i la connexió dels dos municipis, sinó que també aprofitam el nou traçat per millorar la seguretat vial, tant per als vehicles com per als vianants i ciclistes, separant el trànsit rodat i fent més segures les voreres i interseccions. Els veïnats d’aquestes barriades hi han de poder anar segurs». 

A més, el projecte ha generat dues zones verdes. En concret «s’han inclòs més de 170 arbres i 3.400 espècies arbustives», ha destacat el conseller Iván Sevillano, qui també ha insistit que des del Departament de Mobilitat i Infraestructures «prioritzam el vianant i el ciclista per sobre de l’ús del vehicle i aquest n’és un exemple clar». A més, ha detallat el responsable d’infraestructures del Consell, «amb aquest projecte a més millorar la connexió entre Palma i Marratxi, també ampliam la capacitat hidràulica del torrent per prevenir possibles inundacions, davant pluges torrencials, en una zona tan poblada».

Les actuacions s’han completat amb la construcció d’una rotonda en la intersecció amb el vial d’accés a les urbanitzacions de Son Macià i Nova Cabana, que substitueix l’anterior encreuament, i en l’execució d’una intersecció en «T» amb el camí de sa Fita, que proporciona accés a Can Buc. A més, s’ha instal•lat enllumenat de baix consum tant en aquests ramals com en la rotonda nova i en la zona habilitada per a vehicles no motoritzats. 

Tant el batle de Palma com el de Marratxí han subratllat «la bona entesa i la col•laboració amb la institució insular», que ha permès donar resposta a «una reivindicació històrica que permetrà als veïns dels dos municipis moure’s amb seguretat i naturalitat», ha dit José Hila. 
El projecte ha tengut un cost d’1,9 milions d’euros. 

Vídeos

visita obra torrent gros