Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null Consell de Mallorca i AFEDECO, junts pel comerç local

Consell de Mallorca i AFEDECO, junts pel comerç local

(08/11/2021)

Es presenta una campanya de dinamització del centre de Palma que pretén destacar la importància del comerç de proximitat com a element diferenciador

Aquest matí s'ha presentat en roda de premsa una campanya de dinamització del centre de Palma finançada pel Consell de Mallorca, a través del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, i duta a terme per AFEDECO. Els objectius d'aquesta campanya, que té un pressupost de 16.000 euros, és dinamitzar el centre, que la gent passegi pels principals carrers de Ciutat i que compri en els establiments fomentant així el comerç local. 

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha destacat que «el Consell ha d’estar al costat del comerç, en el marc del nostre objectiu de promocionar l’economia local. D’aquí que avui estiguem donant suport a aquesta campanya. Comptar amb un sector comercial fort implica també millorar el benestar i la convivència de la ciutadania, i tenir uns barris vius i atractius. En definitiva, promocionar el comerç és tenir cura dels nostres municipis i, en aquest cas, embellir el centre de Palma».

Per part seva, el president d’AFEDECO, Toni Gayà, ha volgut destacar la il·lusió amb la qual s'ha treballat aquesta campanya i que els comerços estan molt contents..

Sota el lema «Comerç Local, el cor de la ciutat», es plantegen una sèrie d’activitats destinades a tres públics diferenciats: infantil, juvenil i adult, i gent gran. Per als més petits, entre 6 i 12 anys, es realitzarà un concurs de dibuix en dues categories on els infants reflectiran com veuen el comerç de proximitat. «Volem inculcar des d'edats primerenques la importància del comerç de barri i com les ciutats es diferencien unes d'altres per les seves botigues locals», ha emfatitzat Gayà. Els premiats de cada categoria rebran una bicicleta i hi haurà altres sorpreses per a segons i tercers premis de cada categoria. 

Per a joves i adults es realitzarà una gimcana el pròxim dia 20 de novembre al matí, entre les 10 i les 12 h. Els participants podran formar grups, d'un mínim de tres persones per grup, i la sortida serà des de la plaça de la Porta Pintada. Aquests joves hauran de visitar una sèrie de comerços on trobaran uns codis QR que explicaran la història de cadascun d'ells, any de fundació, alguna anècdota, etc. i, amb aquesta informació, els participants hauran d'anar completant unes fitxes i tornar al punt de sortida el més ràpid possible. El recorregut serà circular i tots els grups començaran per diferents punts. Els premis que podran guanyar són vals de descompte de 100 € per a gastar a les botigues del centre, entrades de cinema i un sopar en un restaurant cent per cent mallorquí.

L'activitat que s'ha desenvolupat per a les persones majors té com a objectiu donar-los visibilitat en les xarxes socials mitjançant els seus records i experiències personals en els comerços locals. Es tracta d'una activitat intergeneracional que uneix padrins amb fills i néts, que són els que usen diàriament les xarxes socials. La finalitat és deixar constància de com els comerços generen història en els nostres barris i tenen un vincle emocional amb cadascun de nosaltres perquè el comerç de proximitat és molt més que un espai on comprar objectes.

Els carrers que participaran en aquesta acció són Oms, Sant Miquel i Porta Pintada, perquè així ho van sol·licitar, «però la nostra il·lusió és que cada pocs mesos es puguin realitzar campanyes com aquesta en altres punts de la ciutat, perquè altres barris se sentin també representats», ha conclòs Gayà.