Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null Cladera informa el Consell Assessor de la FMT que el Consell treballa en la reobertura de temporada quan la situació sanitària ho permeti

Cladera informa el Consell Assessor de la FMT que el Consell treballa en la reobertura de temporada quan la situació sanitària ho permeti

(16/02/2021)

S'acorden reunions quinzenals per avançar de manera conjunta cap a la reactivació de la marca Mallorca en els principals mercats

La Fundació Mallorca Turisme (FMT) ha convocat el seu Consell Assessor, en què hi participen els diferents representants del sector turístic de l'illa, per tal d'informar-los de l'estratègia de promoció turística que prepara el Consell a curt i mitjà termini. 

Catalina Cladera ha presidit aquesta reunió a la qual ha quedat palès que "el Consell comença a preparar la reobertura de la temporada, juntament amb el sector", per tal d'estar en primera posició de sortida "quan la situació sanitària ho permeti". La presidenta ha destacat que "duim molts de mesos amb l'activitat aturada, però no hem deixat de fer feina per seguir ben posicionats en els mercats emissors" i ha apuntat la importància de ser conscients que som una destinació segura i capaç d'obrir les portes al turisme quan els nivells pandèmics així ho permetin.

El conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, ha informat de la tasca important que s'està duent a terme en l'entorn digital des del començament de la pandèmia. Mallorca és present a fires online, webinars, impuls de les xarxes socials i, en general, amb totes les eines tecnològiques que permeten ser presents en els principals mercats.

En aquest sentit, la integració de la intel·ligència turística a través de projectes desenvolupats en el darrer any com la candidatura a Observatori del Turisme, la certificació UNWTO.QUEST i tot allò que se’n deriva, així com el Pla Estratègic 2020-2023, constitueixen els full de ruta de Mallorca com a destinació segura i sostenible.

Escolta activa i demanda
Per la seva banda, el sector ha coincidit en la necessitat de concentrar esforços en continuar amb l'escolta activa que es duu a terme per tal de poder actuar puntual i acuradament en cada mercat i per captar demanda.

Així mateix, han destacat la importància de tenir presència a través dels productes més destacats de l'oferta de Mallorca, com són el gastronòmic, cultural, esportiu-actiu i MICE, com a complements del sol i platja.

Els membres del Consell Assessor han acordat mantenir reunions quinzenals per tal d'anar avançant conjunta i coordinadament i per poder rebre i compartir informació per tal de caminar conjuntament cap a la nova temporada turística en les millors condicions de competitivitat possible.

Un altre dels assumptes pels quals s'han interessat els membres del Consell Assessor han estat tots aquells relacionats amb els diferents plans d'ajuts i subvencions, tant els que ja estan en marxa per a restauració, comerç, promoció de l'activitat esportiva i d'altres; com pels que duran a terme els ajuntaments amb el finançament del Consell.

Els assistents a la reunió també han mostrat el seu interès per conèixer el detall de cada mercat per tal de poder desenvolupar les seves estratègiques comercials tan prest com es vagin produint les diferents obertures.