Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Mallorca.es Transparencia

ES

Webs oficiales

El Departament de Mobilitat i Infraestructures reafirma el compromís amb la millora de la xarxa secundària de carreteres incrementant en un 62 % la inversió respecte del 2020

El Departament de Mobilitat i Infraestructures reafirma el compromís amb la millora de la xarxa secundària de carreteres incrementant en un 62 % la inversió respecte del 2020

(24/11/2020)

L’àrea, que és la segona amb la major dotació pressupostària del Consell de Mallorca, disposarà d’un pressupost total de 99,2 milions d’euros per al 2021

El Departament de Mobilitat i Infraestructures disposarà de 99, 2 milions d’euros de pressupost per a 2021. Això suposa més del 20 % del pressupost total del Consell de Mallorca que, a més, el consolida com la segona àrea amb major inversió de la institució insular. 

Per a l’any que ve es mantenen les partides per a infraestructures i ITV i s’aposta clarament per una política a favor de la mobilitat sostenible. I es fa amb la posada en marxa del Pla d’Aparcaments Dissuasius, projecte per al qual s’hi destinen 85.000 €. 

A més, amb la finalitat de tenir un millor control de les emissions contaminants, es disposarà d’una xarxa de sensors de mesura i control de la contaminació a l’entorn de via de Cintura, a fi de poder obtenir per primera vegada dades que permetin definir una projecció de futur en la presa de decisions d’índole mediambiental.

Pel que fa a infraestructures, el manteniment de les carreteres i inversions en obra nova se centren en millores puntuals de la xarxa secundària, fugint del model de construcció centrat en grans projectes. En concret, la partida destinada en aquesta àrea creix un 62% respecte del 2020 i passa dels 10,5 milions d’euros d’inversió d’enguany als 17 milions previstos per al 2021.

El conseller Iván Sevillano ha explicat que «en una aposta clara per evitar l’arcaic model de grans megaprojectes que consumeixen territori i tenen poca o nul·la visió mediambiental, alhora que suposen un incentiu perquè segueixi augmentant el parc automobilístic de l’illa, apostam en canvi per un altre model que inverteixi en la millora i conservació de la xarxa secundària, olvidada durant anys».

Seran més de 6,5 milions d’inversió més que el 2020, que permetran executar projectes no només per renovar la xarxa sinó també per incrementar la seguretat de les vies de Mallorca i eliminar punts i trams de concentració d’accidents, com ara les rotondes de Can Valero, Raixa, es Camp de Mar, Costitx i el camí Vell de Muro, el reforç de ferm de Sóller a Llucalcari, la millora de la carretera de ses Salines a la Colònia de Sant Jordi, el carril zero i l’adequació de la rambla d’entrada a Manacor, l’eix cívic de l’Hospital d’Inca o la contenció de talussos al Gorg Blau, entre d’altres.

Per fer front a aquestes millores, l’àrea veurà ampliada de manera molt significativa el segon trimestre de l’any el pressupost ja que, per primera vegada, es podrà usar el romanent per fer front a actuacions d’obra en la xarxa secundària.

Pel que fa a la il·luminació de les carreteres del Consell, augmenta en un 200 %  la partida per la millora de l’eficiència energètica. En concret, es passa de 0,7 milions d’euros a 2,1 milions d’euros. Més d’1,4 milions que es destinaran a substituir totes les lluminàries antigues per altres de noves, tipus LED de baix consum. I es recupera a curt termini la inversió, mitjançant reduccions importants en la factura elèctrica i amb el benefici consegüent en matèria mediambiental, en reduir dràsticament el consum. 

A més, està prevista l’execució d’una sala nova de coordinació i seguiment de la xarxa de carreteres. 

Per últim i pel que fa a la direcció insular d’Inspecció Tècnica de Vehicles i Activitats Classificades, a més de l’estació mòbil de Calvià, que entrarà en funcionament al desembre d’enguany, l’any vinent es preveu començar la construcció de la que serà la cinquena estació d’ITV a Mallorca. Aquesta comptarà amb una inversió, tant per a la redacció del projecte com per a les tasques d’obra i disposició de tota la maquinària, d’uns 2 milions d’euros.