Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null Catalina Cladera presideix el Gabinet d’anàlisi de la situació turística

Catalina Cladera presideix el Gabinet d’anàlisi de la situació turística

(07/09/2020)

Es tracta d’un espai de debat i anàlisi que congrega el Patronat i el Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha presidit la primera reunió del Gabinet d’anàlisi de la situació turística, un espai de debat i anàlisi que congrega a tots els representants del Patronat (representació de tots els partits polítics al Consell de Mallorca) i de Consell Assessor (representació de tots els agents que conformen el sector turístic de Mallorca) de la Fundació Mallorca Turisme. També han estat presents els responsables de la gestió turística del Consell: el conseller de la matèria, Andreu Serra; la directora insular, Lucía Escribano; el secretari tècnic, Joan Gaspar Vallori; i el director de la FMT, Miquel Pastor.

Es tracta de la primera vegada que es convoca als dos ens amb què compta el Consell, a través de la FMT, per gestionar la promoció turística de l’illa des de la perspectiva de feina coordinada público-privada.

En el transcurs d’aquesta reunió, que s’ha celebrat de manera virtual, s’ha analitzat la situació política i econòmica, parant especial atenció en aquells elements que més estan marcant la conjuntura turística: els diferents brots i rebrots del virus COVID19; les restriccions per viatjar a l’illa imposades pels governs dels nostres principals mercats emissors; i, molt especialment, l’extraordinari esforç que el sector en general duu a terme des del primer dia per fer i assegurar Mallorca com a destinació segura.

Els assistents a la reunió han coincidit que els 4 aspectes fonamentals que, de manera transversal, s’han de treballar per tal de sortir units i reforçats d’aquesta crisis mundial son: una governança compartida (col·laboració público-privada); desenvolupament de projectes d’intel·ligència turística; la sostenibilitat i la seguretat com a element fonamentals en qualsevol punt de la cadena de valor turística.

Així mateix, la trobada ha servit per revisar de manera conjunta la bateria d’accions de promoció de la marca Mallorca dutes a terme fins ara, entre les quals en destaca l’increment de seguidors a les xarxes promocionals (Facebook, Twitter, Instagram i Youtube), així com l’augment del número d’usuaris de la web www.mallorca.es. Altres accions a destacar és una campanya de co-markeging que impulsa accions publicitàries per valor de més d’1 milió d’euros; els canals de comunicació permanents (newsletters) amb els agents turístics dels mercats emissors; així com les actuacions de coordinació interinstitucional, tant amb el Govern de la CAIB, com les accions amb les corporacions municipals amb les quals es treballa des de l’acompanyament i l’adjudicació de subvencions per millorar la tasca de promoció dels ajuntaments.

Per altra banda, s’han debatut les accions que estan previstes fins a final d’anys, com ara una segona edició del programa Gaudeix l’Illa per promocionar el turisme local; la major participació de Mallorca a ens turístics internacionals com l’OMT o la creació de l’Observatori de Turisme Sostenible; o la organització d’una fira virtual i un fòrum internacional de Turisme Sostenible en el darrer trimestre del mes.

Els representants polítics i del sector han estat també convidats a presentar propostes i accions per incloure al Pla d’acció de la Fundació Mallorca Turisme per al proper any 2021.