Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Projecte i objectius

«Els molins: una altra mirada» és un projecte de cooperació cultural entre quatre entitats de l'Euroregió Pirineus Mediterrània, que té una durada de 2 anys i ha nascut amb el propòsit de tractar el patrimoni molinològic d'aquests territoris amb un enfocament interdisciplinari que permeti posar-ho en valor en el marc del turisme cultural sostenible. Té la missió de dinamitzar el patrimoni molinològic de l'Euroregió Pirineus Mediterrani i evitar la pèrdua mitjançant la creació d'un producte turístic i cultural, la Ruta dels Molins de l'Euroregió. Aquest objectiu general es desglossa en els següents objectius específics:

a) Donar a conèixer el patrimoni molinològic de l’Euroregió.

b) Potenciar el turisme cultural sostenible.

c) Involucrar la ciutadania en la valoració dels molins per evitar la pèrdua d’aquest patrimoni.

d) Usar les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) com a eina de difusió cultural.

e) Crear una xarxa de cooperació per preservar aquest patrimoni que transfereixi els resultats del projecte i estimuli la col·laboració a diferents nivells (local, regional, euroregional i europeu).

Activitats

I. Ruta de molins de l'Euroregió

  1. Seleccionar els molins de la Ruta de cada regió (juny 2014–abril 2015).
  2. Treballs tècnics per crear la ruta. Elaborar la cartografia, la senyalització i els continguts informatius per als diferents productes de difusió de la ruta (abril–octubre 2015).

II. Encontres transnacionals

1. Reunions de coordinació. Localització:

-Reunió de llançament: Mallorca, juny 2014
-Segona reunió de coordinació: Midi-Pyrénées (Jornades tècniques),octubre 2015

2. Jornada tècnica Turisme cultural i molins de l'Euroregió: estratègies de dinamització.  Localització:

Languedoc-Roussillon: febrer 2015

3. Jornada de clausura Els molins: una altra mirada. Localització:

Catalunya: abril 2016

III. Accions de comunicació i de difusió

  1.  Imatge corporativa del projecte (logotip)
  2. Roll-up
  3. Pàgina web
  4. Codis QR
  5. Productes informatius de suport a la ruta: mapa desplegable, senyalització y recursos didàctics per a la comunitat educativa
  6. Difusió del projecte en els mitjans de comunicació