Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Arriba el primer vol directe de Nova York que connecta Mallorca amb el continent americà en 7,5 hores

Arriba el primer vol directe de Nova York que connecta Mallorca amb el continent americà en 7,5 hores

(03/06/2022)

La presidenta destaca l’oportunitat d’aquesta ruta per mostrar Mallorca al mercat americà.

El primer vol directe des de Nova York que la companyia United Airlines ha posat en marxa ha arribat avui a l’illa amb els 204 seients ocupats i obre una etapa nova per Mallorca al mercat nord-americà.

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha assistit a l’acte de benvinguda del primer vol directe procedent de l’aeroport de Newark i que suposa l’obertura d’una línia estacional des d’avui fins al 23 de setembre. També hi han estat presents el batle de Palma, José Hila; el director de l’Aeroport de Palma, Tomás Melgar; el conseller de Transició, Turisme i Esports del Consell, Andreu Serra; la directora insular de Promoció Turística, Lucía Escribano; el director de l’AETIB, Francesc Mateu; i el vicepresident de United Airlines, Patrick Quayle.

Cladera ha destacat que «la nova ruta d'United Airlines obre una finestra a Mallorca des de Nova York, una vista directa a Amèrica del Nord a través de la qual volem mostrar els elements únics que ofereix l'illa». Així mateix, la presidenta ha destacat que «la nostra illa és una destinació turística de primer ordre que s'ha anat adaptant als temps, a les demandes i a les tendències al llarg dels anys gràcies al treball i a l'esforç de la cadena de valor turística, pionera en la indústria turística internacional. Tots, sector públic i privat, col·laboram estretament per continuar sent líders en qualitat, seguretat i, avui més que mai, en sostenibilitat».

Pel que fa a la posada en marxa de la ruta, Cladera ha volgut destacar «els esforços que s’han fet els darrers mesos per fer possible aquesta ruta. Avui feim una altra passa important, però la nostra estratègia continua, i continuarem invertint esforços per conquistar el cor dels estatunidencs, als qui volem demostrar que Mallorca és una experiència única els 365 dies de l'any».

3 vols d’anada i 3 de tornada per setmana

United operarà aquest nou vol sense escales tres vegades per setmana entre Palma i Nova York (aeroport de Newmark) del 3 de juny fins al 23 de setembre de 2022 amb una mitjana de 200 passatgers per vol. 

      CIUTATS

        VOLS         SORTIDA    ARRIBADA  FREQÜÈNCIA    AVIÓ
      PMI-EWR       UA237        12.55        16.10   dl. / dc. / dv.   B767-3
      EWR-PMI       UA236        20.55        11.00+1   dt. / dj. / dg.   B737-3

Cal destacar que la companyia ja té vols directes des de Madrid i Barcelona a NY/Newark tot l’any i vols estacionals des de Madrid i Barcelona a Washington DC, que per a aquesta temporada ja estan en marxa des del mes de maig. El fet que s’iniciï una ruta directa suposa l’oportunitat d’incidir a un mercat de gran valor per a Mallorca per les seves possibilitats desestacionalitzadores; un poder adquisitiu/despesa mitjà-alt; i el seu interès pels nostres productes prioritaris, més enllà del sol i platja.

Accions promocionals duites a terme als EUA (especial incidència Costa Est)

Cal recordar que ja el setembre de 2018 es van obrir vies de promoció amb els Estats Units en col·laboració amb Turespaña, que ja despuntava i oferia sòlides garanties de creixement.

Les accions promocionals directes s’han reprès enguany amb la materialització, fins al moment, de:

  • 3 seminaris web per informar directament a una ampla representació del sector turístic nord-americà. S’ha interactuat amb més de 2.000 interlocutors clau.
  • Participació al workshop organitzat per Turespaña a Miami, en el qual també va participar una nodrida representació de la industria turística de Mallorca.
  • 1 viatge de familiarització amb agents clau de les vendes turístiques als EUA.
  • 3 viatges de premsa que hauran fet arribar a l’illa 11 dels periodistes de viatges més destacats dels Estats Units. Arrel d’aquestes visites, ens visiten i publiquen periodistes de mitjans tan prestigiosos com Forbes, CNN, Saturday Evening Post o National Geographic, així com representants destacats de la Society of American Travel Writers. 

Els punts clau que es trameten en aquestes accions són mostrar que Mallorca és una destinació excel·lent els 365 dies de l’any, per una banda; i per l’altra, destacar la indústria i l’artesania pròpies de la cultura mallorquina i el patrimoni natural: la serra de Tramuntana, Mallorca des de la mar, l’interior de l’illa, Palma i els pobles mallorquins, mercats tradicionals, centres culturals, esportius i de productes tradicionals.

Així mateix, durant aquestes visites s’han realitzat una sèrie de trobades amb representants del sector turístic per afavorir que els agents puguin mantenir contacte directe amb la cadena de valor turística mallorquina. 

En aquest sentit, per avui mateix s'ha organitzat un treball en xarxa amb representants d’United i de la indústria turística de Mallorca per reforçar relacions i generar possibles col·laboracions futures.