Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Tast de la gastronomia i de la tradició popular de Mallorca a Berlín

Tast de la gastronomia i de la tradició popular de Mallorca a Berlín

(06/03/2023)

La delegació de l’illa comença demà una intensa agenda a la fira ITB Berlín en la seva primera edició presencial des de 2019 a causa de la pandèmia

Més de 150 persones han participat a l’esdeveniment promocional, Mallorca, 365 dies de delícies culinàries, que ha organitzat Turisme el dia anterior a la inauguració de la fira turística més important d’Alemanya: ITB de Berlín. D’aquesta manera, la presència professional i institucional de Mallorca es retroba amb el mercat emissor de més pes per a la indústria turística de l’illa.

L’assistència ha comptat amb una nodrida representació de la xarxa turística germana, amb representants de més de 100 empreses i agències, com ara FTI, DRV o Eurowings, entre d’altres. Així mateix, hi han assistit un important nombre de periodistes representant mitjans com ara Welt, DPA, European News Agency, Presse Berlin News Agency o Zeit, entre d’altres.

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha donat la benvinguda als assistents, destacant l’important pes que el producte gastronòmic està guanyant quant a les propostes turístiques més demandades pels visitants.

«Mallorca destaca cada vegada més com a destinació per gaudir d'experiències autèntiques i l'extensa oferta gastronòmica, des de la més tradicional fins a la d'avantguarda, i, sobretot, la qualitat del nostre producte local, és una garantia d'èxit» ha afirmat Cladera, qui també ha volgut assenyalar que «això és gràcies a empresaris que aposten per la qualitat i la innovació, per l’excel·lència dels cuiners i professionals que formen part de la cadena de valor i per uns productors que garanteixen la qualitat del producte local».

Dos són també els missatges que la delegació mallorquina difondrà durant aquests dies a Berlín: l’aposta per continuar amb la transició sostenible, i la condició de destinació turística de tot l’any.

Tradició popular i menjar típic

L’esdeveniment s'ha inspirat en una celebració popular amb elements tradicionals de l'artesania, com les teles de llengües, el producte local, el menjar casolà, els vins i tasts de licors típics, com les herbes dolces.

Quatre cuiners han estat els encarregats de preparar el menú i la presentació: José Cortés, Catalina Maria Pons, Alfonso Soriano i Bartolomé Cañellas, membres de l’Associació de Cuiners de les Illes Balears, ASCAIB. Les elaboracions han estat variades amb l’objectiu de poder mostrar alguns dels plats més tradicionals, com ara, frit, panades, coques salades i dolces, trempó, embotits locals, llom amb col, sèpia amb sobrassada, porcella, peix a la marinera o ensaïmada. Tot es servirà en petits tasts perquè es puguin tastar les diferents especialitats.

La gastronomia i el producte local han estat acompanyats per diferents activitats lúdiques i música, al mateix temps que s’ha pogut establir una xarxa de networking entre la delegació mallorquina i els prescriptors alemanys.

Agenda a la fira ITB

Demà s’inaugura la fira ITB, un dels esdeveniments de major calat de la indústria turística que no s’organitzava des de l’any 2019. Per mor de la pandèmia per COVID, aquesta cita ha estat únicament en línia en les passades.

La delegació mallorquina està encapçalada per la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada pel conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra; la directora insular de Promoció turística, Lucía Escribano, i el director insular de Transició i Ordenació, Joan Gaspar Vallori.

Entre les activitats previstes aquests dies podem destacar la reunió amb els secretari general de l’Organització Mundial del Turisme, Zurab Pololikahvili, reunions amb representants del sector turístic d’Alemanya com Der Touristik o Allsun, a més de prendre part en les reunions de totes les illes amb touroperadors. També es faran trobades amb mitjans i grups mediàtics com FVW, Merian o IQ Media (Die Zeit, Handelsblatt, Der Tagesspiegel).