Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Vés enrere Mobilitat i Infraestructures finalitza les obres d’instal·lació de pantalles acústiques al carril d’incorporació de l’Ma-1 a Palmanova

Mobilitat i Infraestructures finalitza les obres d’instal·lació de pantalles acústiques al carril d’incorporació de l’Ma-1 a Palmanova

(27/07/2022)

La intervenció redueix el renou i millora la qualitat de vida dels veïns i veïnes

Mobilitat i Infraestructures ha finalitzat les obres d’instal·lació de pantalles acústiques al carril d’incorporació a l’Ma-1 a Palmanova. La intervenció redueix el renou i millora la qualitat de vida dels veïnats que viuen als habitatges adjacents al carril d’incorporació d’aquest tram, al terme municipal de Calvià. Han assistit a la visita de final d’obres: el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, els regidors de Calvià Marga Plomer i Joan Recasens i la directora insular d’Infraestructures, Olga Martínez.

Iván Sevillano, conseller de Mobilitat i Infraestructures, ha explicat que «aquesta intervenció era prioritària, perquè cerca millorar les condicions de vida dels veïns i les veïnes que viuen a prop de l’Ma-1, i que estaven patint, des de fa molts d’anys, una intensitat molt elevada de renou, a causa dels vehicles que passen per l’autopista. Es tracta, per tant, d’una actuació de salut pública; amb aquesta obra volem mitigar el renou de l’entorn el màxim possible, per millorar el benestar i la qualitat de vida d’aquestes famílies».

Segons ha informat el departament, s'ha de tenir en compte que l'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana limitar l'exposició al renou de tràfic rodat en el 65 dB de dia i 55 dB de nit a l'àmbit d'una autopista, llindars que abans d'aquesta actuació es superaven a la zona. En canvi, ara amb aquesta intervenció hem aconseguit reduir l'exposició al renou entre 10 i 15 dB, la qual cosa ens ha permès estar per davall dels paràmetres recomanats per l'OMS.

Actualment, l’Ma-1 ja disposa de pantalles acústiques al llarg del recorregut i al voltant del nucli urbà de Palmanova. Això no obstant, hi havia un focus de generació de renou, a causa de la circulació viària en el carril d’incorporació que afecta diversos habitatges adjacents. «Amb aquesta intervenció hem actuat directament en el focus, per reduir la contaminació acústica que pateixen quasi sis-cents veïnats en primera línia i dos mil en segona i tercera línia», ha assenyalat Sevillano.

El Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell va encarregar un estudi acústic detallat, amb la consegüent redacció del projecte constructiu per posar les pantalles que ara s’han instal·lat. L’estudi acústic va incloure un modelatge digital, a partir dels plànols cartogràfics, i una simulació numèrica, a partir del programa CADNA. A més, les pantalles s’han instal·lat entre perfils metàl·lics, disposats cada 4 metres; l’actuació i la instal·lació de les pantalles acústiques ha estat de 172 metres lineals.


«Des del Departament de Mobilitat i Infraestructures no només actuam per mantenir les carreteres, eliminar trams de concentració d’accidents o crear vials cívics i per a bicicletes, com els que tenim ara mateix en execució: rotonda de Can Valero, rotonda de Camp de Mar o rotonda de Raixa; sinó que també tenim cura de la qualitat de vida de la població mallorquina que viu a prop dels entorns de carreteres. En aquest sentit, intervencions com aquesta, d’instal·lació de pantalles acústiques, són habituals en diferents punts de la xarxa viària de carreteres del Consell de Mallorca.»


El pressupost ha estat de 152.158,87 €, l’empresa adjudicatària ha estat Vías y Obras Públicas, S. A. (VOPSA)i la durada de les obres s’ha reduït a la meitat, s’ha executat en dos mesos dels quatre mesos prevista. El trànsit de la via, tal com es va comprometre el conseller, no s’ha vist afectat durant la intervenció.