Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

La presidenta Cladera anuncia a Londres la creació d’una nova línia d’ajuts a la promoció de grans esdeveniments musicals, culturals i esportius

La presidenta Cladera anuncia a Londres la creació d’una nova línia d’ajuts a la promoció de grans esdeveniments musicals, culturals i esportius

(04/11/2019)

Cladera demana prudència i assegura que allò principal és garantir la connectivitat aèria i els llocs de feina, davant l'operació de compra d'Air Europa pel grup IAG.

La delegació del Consell de Mallorca, encapçalada per la presidenta Catalina Cladera i el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, ha encetat avui dematí l’agenda d’activitats programada amb motiu de la fira turística World Travel Market, amb una visita als estands de les empreses mallorquines.

«Aprofitam la presència del Consell de Mallorca i de la Fundació Mallorca Turisme a la fira World Travel Market per anunciar que durant l’any 2020 volem que Mallorca es promocioni a través de la celebració de grans esdeveniments culturals, musicals i esportius», ha avançat la presidenta Catalina Cladera als mitjans de comunicació presents a la fira durant aquest primer dia. «Per això crearem una nova línia de suport a grans esdeveniments, destinada tant als promotors privats dels esdeveniments, com a les administracions públiques de Mallorca, principalment ajuntaments, amb un import total de 700.000 euros», ha apuntat Cladera. 

Aquesta nova línia de subvencions anunciada avui a Londres, anirà destinada a promoure la celebració de festivals musicals, esdeveniments culturals i competicions esportives d’elit, a la qual s’hi podran adherir promotors privats i institucions públiques. De fet, una part de l’import total de les ajudes es destinarà específicament als ajuntaments, ja que 100.000 euros d’aquesta nova línia d’ajuts es reservarà per als consistoris que promoguin aquests grans esdeveniments durant l’any 2020. 

«La celebració d’aquests grans esdeveniments tenen una gran acollida per a tots els mallorquins i mallorquines, i també es dirigeix a turistes i visitants, que tendran un nou atractiu per visitar-nos. Un nou incentiu per allargar la temporada i aconseguir un repartiment més racional del turisme durant tot l’any», ha conclòs la presidenta.

La nova línia se sumarà a la resta de convocatòries d’ajuts incloses en el nou Pla Estratègic de Turisme de Mallorca, en fase d’elaboració, i que representa per al Consell de Mallorca un dels majors esforços pressupostaris per l’any que ve, ja que se preveu una despesa aproximada de 2,7 milions d’euros en aquests tipus d’ajuts. 

Al llarg de la jornada, la presidenta Cladera i els diferents membres de l’equip del Consell s’han reunit amb agents i touroperadors per explicar les accions previstes per la institució insular en matèria de promoció turística i al llarg del dia també duran a terme reunions i trobades amb representants del sector turístic del Regne Unit.

Durant les declaracions als mitjans, la presidenta també s'ha referit a l'operació de compra per part del grup IAG, holding d'Iberia que afecta Air Europa, demanant prudència. «Sí que s'ha de vetllar per assegurar la connectivitat amb Mallorca, vigilar que no perjudiqui ni als treballadors d'aquestes empreses, ni a la marca turística».

 

Acció promocional “Fall for Mallorca”

L’acte central de promoció de la Marca Mallorca es desenvoluparà avui horabaixa al restaurant Hispania, un dels més reconeguts d’aquesta zona, distingit amb una Estrella Michelin. Especialitzat en cuina espanyola, durant l’acte de Mallorca es podran degustar únicament productes mallorquins i se servirà un tast de plats de la cuina tradicional de l’illa.

Es tracta d’un esdeveniment de promoció que té per objectiu impactar en un perfil de públic general i també prescriptor (vinculats a l’entorn turístic, mitjans de comunicació i influencers). Així mateix, es comptarà amb la participació de la xef mallorquina Vicky Pulgarín, que s’encarregarà de coordinar el tast que es podrà gaudir al llarg de l’esdeveniment, i realitzarà, juntament amb l’equip, un show cooking per al qual es convidarà a mitjans i experts en gastronomia.

 

Mallorca Inspires

La promoció turística de Mallorca al Regne Unit es complementa amb un bus vinilat amb la imatge promocional que recorre aquests dies el centre de Londres, cobrint una de les línies regulars dels recorreguts urbans de la City.