Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

La consellera Garrido detalla les mesures per millorar la xarxa viària

La consellera Garrido detalla les mesures per millorar la xarxa viària

(14/03/2019)

La responsable del Departament de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca també ha explicat les iniciatives adoptades per reduir la sinistralitat.

La consellera de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, ha explicat aquest dilluns en el Ple ordinari de la institució insular les mesures que han duit a terme des del Departament per millorar la xarxa viària de l’illa i per reduir la sinistralitat en els trams de concentració d’accidents.

 

Garrido ha exposat que, recentment, s’han modificat els carrils de la via de cintura (Ma-20) entre l’autopista d’Inca (Ma-13) i la carretera de Sóller (Ma-11), per allargar els carrils d’incorporació de l’Ma-13 a la via de cintura en sentint Andratx. D’aquesta manera, es facilita tant la incorporació a l’Ma-20 en sentit Andratx com la sortida de Son Moix. A més, la consellera ha assegurat que «s’està estudiant la possibilitat de millorar els accessos des de l’autopista d’Inca al polígon de Son Castelló amb la creació de carrils zero d’accés directe».

 

Garrido també ha anunciat que «durant aquest mes s’iniciarà la tramitació per a la redacció d’un projecte per dotar de dos carrils la connexió de l’Ma-13 amb la via de cintura en direcció Andratx». Així mateix, s’afegirà un carril que permetrà distribuir el trànsit fins a la sortida de Sóller, augmentarà la capacitat de la connexió i disminuirà la concentració de trànsit de l’entrada de l’Ma-13 a l’Ma-20 en sentit Andratx.

 

Una altra mesura, que té com a objectiu reforçar el funcionament de la xarxa viària de Mallorca, és la modificació dels carrils de la connexió de l’autopista de Llevant (Ma-19) amb la creació de tres carrils al tronc de l’Ma-20 per davall la rotonda de Can Blau fins passat l’Estadi Balear.

 

A més, Garrido ha recordat que durant el mes de març començaran les obres davant el Palau de Congressos de Palma amb l’objectiu de «donar un caràcter de via urbana al tram entre el torrent de na Bàrbara i al carrer de Manuel Azaña, reduint l’amplada dels carrils i donant més importància als vianants augmentant-ne les voravies».

 

Aparcaments dissuasius

Quant a la millora de la mobilitat i el foment del transport públic, la consellera de Territori i Infraestructures ha explicat que «s’està estudiant l’accessibilitat des de les carreteres de la titularitat de l’Ajuntament de Palma, així com la possibilitat d’incorporar algun aparcament entre les actuacions del departament».

 

A més, Garrido ha assegurat que «continuen a bon ritme» els contactes amb l’EMT, el TIB, l’SFM i el tren de Sóller per «estudiar la possibilitat d’establir un servei d’autobusos llançadora entre els aparcaments dissuasius que planteja Cort i els llocs d’intercanvi de transport dins Palma».

 

Mesures per reduir la sinistralitat

Pel que fa a les mesures per reduir la sinistralitat, la consellera ha explicat que «durant aquesta legislatura s’han analitzat diferents trams de gran concentració d’accidents a les carreteres de Mallorca i que, tenint en compte els indicadors de sinistralitat, s’ha actuat i s’està actuant a diferents punts».

 

Una de les actuacions ha estat obrir al trànsit el passat 9 de març les obres fetes en el tram II de la via connectora, on s’ha millorat considerablement la fluïdesa de circulació, tant a la mateixa via connectora com a la carretera de Sineu (Ma-3011) i la carretera de Manacor (Ma-15). Així mateix, s’ha suprimit gran part del trànsit de l’antiga carretera de Manacor (Ma-15D) a la travessia urbana de Son Ferriol.

 

Cal destacar les actuacions previstes com les del reforç de ferm entre Sóller i Llucalcari i des de la sortida del túnel de Sóller a l’entrada al nucli urbà de Sóller. Els projectes d’aquestes mesures estan en condicions de licitar. En la mateixa situació es troba el projecte d’accés a la urbanització Can Buc i sa Cabana.

 

El Departament també té en licitació l’obra de la rotonda de Son Verí nou i la millora del traçat entre aquesta rotonda i la del parc aquàtic. Dins el mateix projecte, hi ha la millora a la incorporació de la carretera de les urbanitzacions a l’autopista de Llucmajor (Ma-19).

 

A més, s’ha acabat el projecte de la rotonda i ordenació d’accessos de la urbanització les Palmeres amb la carretera militar (Ma-6014) i també el projecte de les rotondes i ordenació d’accessos de les urbanitzacions de Maioris, Puigderrós i sa Torre. Un altre projecte en licitació és el reforç del ferm a les carreteres Ma-1040, Ma-1041 i Ma-1042 a l’entorn d’Establiments.

En fase de redacció de projecte, trobam el condicionament del traçat i la millora de la seguretat viària de les interseccions de s’Esgleieta i Palmanyola, i el projecte per millorar la carretera d’unió entre Palmanyola i Santa Maria (Ma-2030).

 

En canvi, en fase de supervisió hi ha el projecte de millora de la carretera que uneix Muro amb Can Picafort (Ma-3431), un tram de la qual és de gran concentració d’accidents.

 

Garrido ha explicat que s’ha encarregat la redacció del projecte del vial cívic i la millora de voreres a la carretera de Sineu (Ma-3011) entre l’Hospital Son Llàtzer i el camí Salard, i el vial cívic entre Son Ferriol i l’Hospital Son Llàtzer per la carretera de Sineu, la construcció del qual finalitzarà en breu. A més, s’està redactant la millora de tres obres de fàbrica a la carretera de Palma–Puigpunyent (Ma-1041) i el projecte per millorar l’accés a Pollença, per tant, s’arregla la part de l’Ma-2200 (rotonda a Cala Sant Vicenç).

 

Un altre projecte és el de millora i condicionament de la carretera i de les voreres d’1,80 metres a la carretera de Muro a Santa Margalida, que ha acabat i es troba en fase de supervisió.

 

Quant a mitjans de conservació, Garrido ha exposat que s’ha millorat la rasant i la visibilitat de la intersecció entre Llucmajor i s’Estanyol (Ma-6015) amb l’antiga carretera militar (Ma-6014). També s’han col·locat barreres de seguretat que impedeixen l’aparcament incorrecte de vehicles a la intersecció de cala Varques, que correspon a l’Ma-4014 amb l’Ma-4015.