Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Vés enrere L’oncle Vània, del lituà Koršunovas amb Julio Manrique, arriba al Teatre Principal

L’oncle Vània, del lituà Koršunovas amb Julio Manrique, arriba al Teatre Principal

(26/10/2021)

En aquesta obra de Txékhov, que es representarà aquest divendres 29 d’octubre a la Sala Gran, també hi actua la mallorquina Júlia Truyol

El Teatre Principal de Palma acollirà aquest divendres 29 d’octubre, a les 20 hores, el muntatge teatral L’oncle Vània, d’Anton Txékhov, en una producció dirigida pel lituà Oskaras Koršunovas i protagonitzada per Julio Manrique, Ivan Benet, Carme Sansa, Lluís Marco, Raquel Ferri, Anna Güell i la mallorquina Júlia Truyol.

Aquesta producció es va estrenar el passat 8 d’octubre al festival Temporada Alta a Girona i, tot d’una, va captar l’atenció tant del públic com de la premsa especialitzada, que va qualificar l’estrena d’«èxit absolut».

L’oncle Vània, que es va estrenar el 1899 al Teatre d’Art de Moscou, és una de les obres més importants de la literatura dramàtica del segle XIX. Anton Txékhov reflecteix en cada personatge un final apocalíptic. El tedi, la vida malgastada, l’amor no correspost o la feina inacabable marquen la seva existència, en una de les obres més desoladores i representatives de l’autor rus.

Escrita a final del segle XIX, L’oncle Vània mostra la confrontació de dos mons, el rural i la societat industrial. «Com totes les grans obres, mostra el xoc de temps vells i nous, de tradició i modernitat. Avui estam igual: hi ha una confrontació entre dues èpoques, el segle XX i el XXI, que planteja reptes nous. Quan es va estrenar el text, molts creien que el futur era a la ciutat, la modernitat avançava a costa d’aniquilar la naturalesa, avui el desastre ecològic continua», en paraules del director d’escena.

Al nivell alt de l’elenc d’intèrprets, cal afegir-hi Kaspar Bindeman que, guitarra elèctrica en mà, actua com un personatge nou, un encert en el muntatge que han destacat la majoria de crítics teatrals.