Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null L’Ajuntament d'Escorca, primer consistori en implementar l'administració electrònica amb la plataforma que ofereix el Consell de Mallorca

L’Ajuntament d'Escorca, primer consistori en implementar l'administració electrònica amb la plataforma que ofereix el Consell de Mallorca

(27/08/2021)

El Departament de Desenvolupament Local també ha posat en marxa una xarxa privada de suport municipal amb consultes, models de plecs i informes jurídics que poden ser d’ajuda al personal dels consistoris

El Consell de Mallorca ofereix un servei d’administració electrònica de forma gratuïta als ajuntaments de Mallorca a través del Departament de Jaume Alzamora, de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, concretament de la Direcció Insular de Suport i Coordinació Municipal.

Escorca és de moment l’únic ajuntament que s’ha adherit a la plataforma que s’ofereix. Inicialment s’hi posaren en marxa sis tràmits genèrics i el Registre electrònic i ara estan a punt de publicar sis tràmits més específics, així com la posada en marxa d’un gestor d’expedients.

L'administració electrònica és una realitat actualment, ja que es poden fer tràmits les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana, sense desplaçaments, amb més rapidesa en obtenir allò que se sol·licita, una millor eficiència i eficàcia de l’administració, a més de reforçar la cooperació i col·laboració entre les administracions públiques.

En el cas concret de la plataforma que ofereix el Consell, en comparació amb altres plataformes d’administració electrònica, té com a avantatges la reutilització de software, el repartiment de costos entre les administracions que fan ús de la plataforma (sense ànim de lucre), així com una evolució de la plataforma de forma democràtica.

Xarxa privada

Entre els altres serveis en matèria d'administració electrònica que el Consell de Mallorca ofereix als Ajuntaments, es pot trobar una Extranet –xarxa privada– de suport municipal amb una base de dades de 240 consultes, models de plecs i informes jurídics, tots ells sota l’anonimat i posats a disposició a fi d’afavorir la gestió municipal. 

En definitiva, és un punt de trobada amb informació pràctica per als ajuntaments que permet crear comunitat entre els treballadors i treballadores de tots els ens locals de Mallorca. 

L’accés a aquests serveis està restringit als professionals municipals i membres de les corporacions locals.