Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El servei d'intèrprets de llengua de signes de l'IMAS duu a terme 752 accions durant el primer semestre del 2015

El servei d'intèrprets de llengua de signes de l'IMAS duu a terme 752 accions durant el primer semestre del 2015

(14/10/2015)

Els serveis més demandats són les consultes mèdiques, seguides de les gestions o tràmits amb administracions i empreses.

El servei d'intèrprets de llengua de signes de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), ha atès, durant el primer semestre del 2015, un total de 752 demandes. Aquest servei, que s'integra dins l'àrea de Persones amb Discapacitat de l'IMAS, té com a principal objectiu garantir el dret de les persones sordes a expressar-se en la seva llengua en qualsevol àmbit i fomentar així la inclusió i la igualtat d'oportunitats.

 

Concretament, aquest servei consisteix en l’acompanyament que ofereixen tres intèrprets, a les persones amb discapacitat auditiva que ho sol·licitin perquè puguin realitzar sense dificultats comunicatives els seus tràmits administratius, mèdics, judicials, etc.

 

La consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Margalida Puigserver, ha assegurat que potenciaran aquests servei “per tal de garantir la plena integració de totes les persones amb discapacitat auditiva”. Puigserver també ha lloat la tasca duta a terme per part dels professionals de l'àrea de Persones amb Discapacitat.

 

Per tipus de demanda, els serveis més sol·licitats han estat les consultes mèdiques, amb un total de 257 serveis, seguides de les gestions o tràmits, tant amb administracions públiques com a empreses privades, que sumen 191 serveis. Les reunions, tant de feina com informatives o familiars, són un altre dels serveis més sol·licitats, amb 134 demandes ateses.

 

Així mateix, des d'aquest departament de l'IMAS, es duen a terme altres peticions, com ara les ajudes a la comprensió lectora, les traduccions de cridades telefòniques, l'assistència a cursos o conferències o les sol·licituds d'informació, entre d'altres.