Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Ple del Consell concedeix 50.000 euros a Mercat Social per desenvolupar actuacions a favor de l’economia social i solidària a Mallorca durant el 2022

El Ple del Consell concedeix 50.000 euros a Mercat Social per desenvolupar actuacions a favor de l’economia social i solidària a Mallorca durant el 2022

(10/03/2022)

El Ple del Consell de Mallorca ha aprovat la concessió d’una subvenció nominativa de 50.000 euros a favor de l’Associació Mercat Social Illes Balears així com el conveni que regularà aquesta ajuda, que s’emmarca en el Pacte pel foment de l’economia social i solidària i el desenvolupament local a Mallorca.

L’estiu de 2020, la presidenta del Consell de Mallorca, tots els grups polítics amb representació al Ple del Consell de Mallorca i l’Associació Mercat Social Illes Balears varen signar aquest Pacte, que té com a objectiu general promoure la diversificació econòmica i la producció local a Mallorca, en el marc d’estratègies de desenvolupament local sorgides del diàleg entre les administracions públiques i les entitats de l’economia social i solidària.

Per desenvolupar les accions previstes al Pacte, l’any 2021 el Consell va concedir 30.000 euros a l’associació Mercat Social, que ha permès, per exemple, la inauguració d’un espai  a Son Sardina de Palma per establir una incubadora i un espai de coworking, o la publicació d’un directori d’empreses d’economia social i solidària al Pla de Mallorca. 

Per a l’any 2022 la subvenció s’incrementa en 20.000 euros i els eixos en què es basaran les accions, pactades per la comissió de seguiment del Pacte, són:

  • Suport a les iniciatives i empreses de l’economia social i solidària i a les seves xarxes.
  • Sensibilització i visibilització del sector. 
  • Formació.

Mercat Social és una entitat sense ànim de lucre que es dedica a promoure una xarxa de persones, empreses, entitats, institucions i iniciatives que incorporin valors afegits socials en algunes de les decisions de consum, producció, distribució i finançament , amb l’objectiu de contribuir a una societat basada en valors democràtics, ecològics i solidaris i en el benestar col·lectiu.