Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Vés enrere El Departament de Mobilitat i Infraestructures comença les obres per reordenar el trànsit del polígon de Can Valero

El Departament de Mobilitat i Infraestructures comença les obres per reordenar el trànsit del polígon de Can Valero

(09/02/2022)

El conseller Iván Sevillano i la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, assisteixen a l’inici d’execució d’aquesta infraestructura, que aportarà una major seguretat i apostarà, alhora, per la integració paisatgística i la millora de les parades del transport públic.

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, acompanyat per la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, han assistit aquest dematí a l’inici de les obres de la nova rotonda del polígon de Can Valero, l’objectiu del qual és reordenar el trànsit i  aportar una seguretat major, amb una aposta per la integració paisatgística i la millora de la connexió del transport d’autobusos urbans, dins dels nous criteris de les actuacions impulsades en aquesta legislatura pel Departament de Mobilitat i Infraestructures. A l’acte han assistit, a més, regidor de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de Palma, Francesc Dalmau,; la directora insular d’Infraestructures, Olga Martínez, i, per part de l’ASIMA, el president, Francisco Martorell, i el director, Alejandro Sáenz de Sant Pere.

Sevillano ha ressaltat que «fa anys i anys que l’ASIMA reclamava al Departament una rotonda sobre aquest encreuament de la carretera que dona entrada al polígon, i que suporta un trànsit elevat. Estam molt satisfets de poder atendre a la fi la seva petició, corregir un altre punt de la nostra xarxa de carreteres secundàries i millorar tant la mobilitat de l’entorn com, especialment, la seguretat. Treballam dia a dia per oferir a la ciutadania carreteres més i més segures i evitar, així, accidents. I, a més, ho feim sempre amb la vista posada en una integració paisatgística adequada i en una millora dels punts de connexió per al transport públic. Per això, aprofitam el projecte per disposar de tota una sèrie de plantacions autòctones, així com de parades noves d’autobusos de l’EMT accessibles i segures».

La presidenta del Consell ha incidit en què amb aquesta rotonda «donam resposta a una demanda expressada fa anys pels comerciants i transportistes del polígon de Can Valero, i ho feim amb una intervenció que dona fluïdesa a una via amb molt de trànsit de vehicles pesats, millora la seguretat a vehicles i vianants perquè s'eliminen encreuaments perillosos i incorpora noves connexions de transport públic».

La nova infraestructura se centra en la intersecció a la rotonda, com a solució òptima, que ha mostrat una gran versatilitat per solucionar els problemes de seguretat respecte a la intersecció actual en T en vies interurbanes similars. Aquesta afavoreix i millora la seguretat de l’entrada i de la sortida del polígon de Can Valero cap a l’Ma-1041, a més del canvi de sentit.

La rotonda projectada en la intersecció del carrer d’Asival amb l’Ma-1041 tindrà dos carrils de circulació, de 4,15 m d’ample cada un. La rotonda estarà dotada d’enllumenat amb lux LED de baix consum i es crearan dues parades de bus, a petició de l’EMT. 

S’han tingut en compte els objectius de minimitzar tant l’ocupació de terreny com de millorar tant la mobilitat del polígon com el tractament paisatgístic de la intersecció actual.

La rotonda s’il•luminarà amb bàculs amb lluminàries tipus LED de 250 W en el perímetre de la rotonda i, en els vials d’aproximació, amb bàculs més petits. 

Pel que fa a la integració paisatgística, s’ha decidit una solució similar a altres rotondes executades pel Consell. Així, l’illot central s’omplirà superficialment, amb una capa final de graveta de marès, confinada perimetralment mitjançant una franja longitudinal de pedra.

Dins d’aquestes superfícies de graveta de marès es crearan illetes petites de forma irregular, amb vegetació autòctona (romaní i lavanda). A la part central es disposaran dos garrofers trasplantats, amb escorça de pi com a tapís.

Les illetes es pavimentaran amb aplacat de pedra, en el parterre amb el vial de servei es col•locaran plantacions de lentiscus i lavanda i, a l’exterior de la rotonda, en els 3 metres exteriors, es plantaran adelfes. 

El pressupost de totes aquestes actuacions ascendeix a 538.726 euros i el termini d’execució de les obres és de quatre mesos.

Vídeos

obres can valero