Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell treballa amb el sector turístic per reforçar la reactivació i consolidar Mallorca com a marca turística segura

El Consell treballa amb el sector turístic per reforçar la reactivació i consolidar Mallorca com a marca turística segura

(07/07/2021)

El Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme s’ha reunit de forma presencial per primera vegada des de l'estiu passat. Hi ha assistit la presidenta del Consell, Catalina Cladera, el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, i representants dels principals actors del sector turístic a l’illa. 

La presidenta Cladera, qui ha volgut llençar un missatge d'unitat amb el sector i d'optimisme respecte la reactivació turística, ha explicat que aquesta reunió ha servit per «valorar la situació turística actual, retre compte de tot el que s’ha fet fins ara davant el sector i acabar de definir dins el marc del Consell Assessor i de forma conjunta les accions per promocionar una Mallorca segura i reforçar la reactivació, allargant temporada el màxim possible».

Així, ha fet èmfasi en què les Balears són «la primera comunitat en reactivar-se. Els mercats han respost bé, un 75% de la planta hotelera de Mallorca és oberta, i les reserves es mantenen». A més, ha recordat: «totes les administracions hem estat treballant per tenir temporada turística, per estar a punt a l’hora d’obrir-nos als mercats i perquè Mallorca sigui segura». En aquest sentit, «l’estratègia del Consell és seguir apostant per promocionar Mallorca com una opció segura. No tenim un problema de destinació: en els mercats emissors hi ha una fidelització i unes ganes de venir a Mallorca molt altes. Ara bé, hem de ser prudents i responsables per mantenir-nos».

Per la seva part, el conseller Andreu Serra ha detallat el conjunt d’activitats que deriven de les línies estratègiques de la Fundació i que, actualment, se centren en reforçar des de totes les perspectives la solidesa de Mallorca com a destinació segura. D’aquesta manera, la xarxa d’eines amb les quals compta la Fundació estan centrades en donar constant informació i missatges que reforcin la confiança en la marca Mallorca. A més a més, Serra ha exposat també que es farà èmfasi en les campanyes específiques de productes turístics que allarguen temporada, com ara el turisme actiu, el cultural, el MICE (congressos i esdeveniments) i el producte Premium.

Els principals eixos de materialització de l’estratègia turística que avui s’han explicat són: 
-    Àmplia participació en els entorns promocionals clau; 
-    Fort suport als esdeveniments amb projecció nacional i internacional; 
-    Impactes als mitjans amb més audiència, com ara els audiovisuals (cinema, televisió i sèries); 
-    Satèl·lits d’informació als punts clau dels nostres principals mercats amb les agències de comunicació en origen de la FMT; 
-    Increment en un 260% dels seguidors a les xarxes socials de promoció turística (@MallorcaTourism);
-    Col·laboració amb el sector privat, com ara el comarqueting o la distribució d’ajudes. 

El Consell Assesor de Turisme de la FMT és un òrgan consultiu i d’assessorament en què està representat el sector turístic de l’illa a través de 17 membres, com ara la FEHM, l’Agrupació de Cadenes Hoteleres, AENA, Cambra de Comerç, Foment del Turisme, la UIB, AVIBA, representants dels municipis, representants dels sindicats, persones de reconegut prestigi en l’àmbit turístic, CAEB, FELIB i la Fundació Palma 365. 

Vídeos

Reunió amb sector turístic