Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell posa en marxa un web d’informació de servei específic sobre la COVID-19 destinada a la ciutadania i als ajuntaments

El Consell posa en marxa un web d’informació de servei específic sobre la COVID-19 destinada a la ciutadania i als ajuntaments

(31/03/2020)

El web s’actualitzarà a diari amb informació, novetats jurídiques d’interès per als ajuntaments i comptarà amb un fòrum de consulta entre responsables municipals i del Consell de Mallorca

El lloc web del Consell de Mallorca incorpora a partir d’avui un apartat específic dedicat a la informació referida a la COVID-19. És un lloc que aplega tota la informació que genera la institució insular relacionada amb la gestió de la crisi del coronavirus i la posa a disposició de la ciutadania i també dels responsables de tots els municipis de Mallorca.

El web, creat des del Departament de Presidència del Consell, és d’accés directe des del web www.conselldemallorca.cat Una vegada dins el lloc web, les persones usuàries poden triar entre veure la informació dedicada a la ciutadania, l’adreçada als ajuntaments o consultar les darreres informacions generades pel Consell de Mallorca. En l’apartat destinat als ajuntaments, es pot trobar informació de la normativa emesa en relació amb la gestió de la COVID-19, que és d’incumbència de les entitats locals. Aquesta normativa recull tant la que es deriva dels decrets estatals com autonòmics, com les resolucions dictades pel Consell. El compendi s’anirà actualitzant tan bon punt s’emetin normes noves. També s’hi podran consultar exemples de bones pràctiques en la gestió de serveis públics municipals adaptats a la situació de l’estat d’alarma. Finalment, en aquest mateix apartat dedicat a ajuntaments, el web s’ha dissenyat per a un ús interactiu, amb un qüestionari per a consultes i un grup de debat al qual estan convidats representants de tots els municipis de Mallorca i responsables del Consell de Mallorca.

En l’apartat dedicat a la ciutadania, es fa especial esment a les activitats que els diferents departaments del Consell han posat en marxa durant les darreres setmanes per acostar serveis i propostes lúdiques a les persones que es troben en situació de confinament als domicilis. En aquest punt, destaquen les ofertes culturals, com la iniciativa del Teatre Principal de fer actuacions i monòlegs a través de les xarxes. La Xarxa de Biblioteques de Mallorca ha ampliat la capacitat de préstec de llibres electrònics i també el catàleg audiovisual, del qual es pot disposar sense sortir de casa. Des del Departament de Turisme i Esports, s’ofereixen enllaços al material audiovisual que s’ha preparat especialment per a aquests dies, amb pràctiques esportives per fer a casa. Des de Sostenibilitat i Medi Ambient s’han proposat uns jocs senzills per als més petits per recordar la importància del reciclatge i la recollida de residus. Totes les iniciatives són d’accés fàcil des del lloc web, a través dels enllaços corresponents i s’aniran ampliant a mesura que n’hi hagi de noves.

El web disposa també d’un apartat d’enllaços a informació institucional sobre el coronavirus, als webs de referència del Ministeri de Sanitat i del Govern de les Illes Balears, entre d’altres. Finalment també s’hi ha inclòs un complet directori telefònic i de contacte amb tots els departaments del Consell de Mallorca, que permeten saber quins tràmits es poden seguir fent al Consell durant el període de declaració d’alarma.

Igualment el web recorda els dos números de telèfon que el Consell de Mallorca i l’IMAS han posat en funcionament durant els darrers dies per atendre demandes de la ciutadania en situació d’especial vulnerabilitat. D’una banda, el 971 598 205, d’atenció a dones víctimes de violències masclistes. De l’altra, el 900 100 444, telèfon d’atenció per a situacions d’emergència social.

La presidenta, Catalina Cladera, i la consellera de presidència, Teresa Suárez, han presentat aquest web nou als batles i batlesses de Mallorca durant les reunions mantingudes des de dijous passat. «Els ajuntaments ens havien demanat una eina per poder destriar d’entre tota la informació que ens arriba, aquella que és més útil als municipis, de manera ràpida i clara. Es tracta d’una eina pràctica i útil per facilitar l’aplicació de les normes que es generen a diari per la gestió de la situació d’alarma a tot el territori, i també servirà de guia a la ciutadania dels serveis que ofereix el Consell de Mallorca durant aquest període en què està decretat l’estat d’alarma», ha afirmat Cladera.