Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell i la DGT es coordinen per millorar la situació a la carretera de la Serra de Tramuntana

El Consell i la DGT es coordinen per millorar la situació a la carretera de la Serra de Tramuntana

(02/03/2020)

Les dues institucions han dut a terme controls conjunts per evitar renous i excés de velocitat en aquesta via i millorar-ne la seguretat

El Consell de Mallorca i la Direcció General de Trànsit han començat aquest cap de setmana la campanya de control i vigilància del trànsit a la carretera de la Serra de Tramuntana (Ma- 10). La vigilància corre a càrrec de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil i compta amb l’estació d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) mòbil per controlar els renous i les emissions, principalment, i amb el panell de senyalització variable mòbil de la DGT. En total, s’han efectuat 86 controls a l’entorn del Mirador de ses Barques i s’han interposat 30 denúncies per excés de velocitat i altres 5 per renou. En total, s’han detectat 24 infraccions relacionades amb l’estat dels vehicles. 

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha explicat que «fa mesos ens vàrem comprometre amb tota la ciutadania que milloraríem la qualitat de vida i la seguretat d’aquesta emblemàtica via. Fa unes setmanes vàrem anunciar accions en aquesta carretera i ara, amb coordinació amb la DGT, seguim actuant.»

Durant aquesta intervenció també s’ha avaluat l’efecte que hagi produït la posada en marxa, el 18 de febrer passat, de la bateria de mesures per controlar la velocitat i els renous en aquest tram de la carretera i que consistiren en reduir la velocitat de circulació de 70 a 50 quilòmetres per hora i en prohibir els avançaments de vehicles en l’entorn del mirador de ses Barques, que es troba al km 43,9 de l’Ma-10. Unes mesures amb les quals es vol donar resposta a una reivindicació històrica del veïnatge de la zona pel que fa a la seguretat, a la perillositat i a la problemàtica que els ocasionen els renous de les motocicletes que circulen per aquesta via.

Com a intervencions dissuasives, operaris de manteniment de l’equip de carreteres del Consell instal·laren a la zona bandes sonores o rugoses en ambdós carrils de la calçada que serveixen, també, per fer reduir la velocitat. A més, es col·locaren senyals verticals per advertir de la prohibició de fer avançaments i es va repintar la línia discontínua per fer-la contínua.