Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Vés enrere El Consell de Mallorca presenta el primer Pla d'Igualtat

El Consell de Mallorca presenta el primer Pla d'Igualtat

(13/09/2022)

Una eina fonamental per incorporar la perspectiva de gènere a tots els àmbits de la institució insular que ha estat elaborada amb la col·laboració dels representants sindicals

Aquest dimarts s'ha presentat el primer pla d'igualtat entre homes i dones del Consell insular de Mallorca. La presidenta del Consell, Catalina Cladera s'ha reunit amb el conseller d'Hisenda i Funció Pública, Josep Lluís Colom, el conseller de Presidència, Javier de Juan, la directora Insular d'Igualtat i Diversitat, Rosa Cursach i representants sindicals de CCOO, UGT, STEi i CSIF que ha col·laborat amb l'elaboració d'aquesta eina que té com a objectiu incorporar la perspectiva de gènere a tots els àmbits de la institució insular.

De Juan ha destacat el compromís del Consell en "la construcció d'una societat més igualitària començant des de dins" i ha agraït a totes les persones que s'han implicat i han aconseguit treure endavant el primer pla d'Igualar de la institució insular. "Una eina fonamental que pretén eliminar els estereotips, les actituds i els obstacles que impedeixen fer efectiva aquesta igualtat, incorporant transversalment la perspectiva de gènere en el centre de l'organització de la institució.", ha assenyalat el conseller de Presidència.

El Pla ha definit com a objectius estratègics 10 accions que es desenvoluparan a través de més de 40 mesures. Un dels objectius és potenciar la incorporació de la perspectiva de gènere de manera transversal. I per assolir-ho, entre altres mesures, es crearà una comissió de coordinació dels pressupostos per incorporar la perspectiva de gènere en el procés d'elaboració. I també s'integrarà la perspectiva de gènere en la contractació o l'atorgament de subvencions, ajudes, premis o concursos que tramita el Consell.

Una altra meta  és equilibrar els departaments i categories altament feminitzats o masculinitzats. Amb mesures com per exemple incorporar indicadors de gènere en les convocatòries públiques del cos de funcionariat i amb la difusió de campanyes de comunicació dirigides a la ciutadania que potenciï la incorporació de dones al cos de masculinitzats En aquest sentit vull recordar que vàrem fer una campanya per animar a les dones a apuntar-se a les oposicions al servei de Bombers. També el pla vol garantir processos de selecció, una promoció interna i un desenvolupament professional lliures de biaix de gènere i lliure de biaixos de gènere.

Altres de les fites que persegueix aquest nou Pla són integrar la consciència de gènere, de manera transversal, a tota l'activitat de l'organització; garantir la igualtat retributiva i treballar en la construcció d'una cultura que potenciï l'equilibri de la vida personal, familiar i laboral, amb diferents actuacions que inclouen l'elaboració d'una Guia de Conciliació de la vida personal, familiar i laboral

Determinar l'ús d'una comunicació inclusiva i no sexista en l'àmbit intern i extern o garantir una vigilància de la salut amb perspectiva de gènere són també objectius específics d'aquest pla

Al mateix temps el pla vol garantir un entorn laboral saludable i lliure de l'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, entre les actuacions previstes hi ha la creació del protocol d'assetjament sexual i per raó de sexe.

La directora insular d'Igualtat Rosa Cursach ha destacat l'avanç que suposa per al Consell disposar d'aquest pla que incidirà en la qualitat de feina de tota la plantilla del Consell que ara està formada per 1.582 persones, de les quals 649 són dones i 933 homes. "Amb un 41% de presència femenina és una plantilla equilibrada, ara el que fa falta i en el que estam treballant és que tant els homes com les dones que treballen tenguin les mateixes oportunitats i que les actuacions del Consell incorporin dins del sue ADN la perspectiva de gènere totalment integrada", ha dit Cursach.