Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca posa en servei un tram del segon cinturó de Palma entre Son Ferriol i la carretera vella d’Inca

El Consell de Mallorca posa en servei un tram del segon cinturó de Palma entre Son Ferriol i la carretera vella d’Inca

(15/05/2015)

Demà els vehicles ja podran circular pels quatre carrils al llarg de 3,5 quilòmetres de la carretera Ma-30

El Consell de Mallorca posarà en servei demà el tram III del desdoblament de la carretera Ma-30, entre Son Ferriol i la carretera vella d’Inca, actuació que inclou el nou enllaç amb el Pla de na Tesa. Així, una vegada acabades les obres, es posen en funcionament els quatre carrils (dos per a cada sentit) en un tram de 3.500 metres de la que serà la segona via de circumval·lació de Palma, que té com a objectiu descongestionar la via de cintura.

 

A principi de maig, el Departament d’Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca va obrir al trànsit el pas superior que connecta les poblacions del Pla de na Tesa i de Son Ferriol, que substitueix l’antiga rotonda que unia ambdós nuclis urbans de Palma i de Marratxí.

 

El pont, de 45 metres, uneix dues petites rotondes laterals a la via, que distribueixen adequadament els moviments de connexió entre les dues carreteres. De les rotondes parteixen els ramals d’incorporació i de sortida al tronc de la via ràpida, que demà també s’obriran al trànsit.

 

Aquest tram també inclou un pas inferior que enllaça els sectors d’orient i de ponent de la finca del llegat Weyler, que l’associació Amadip-Esment explota actualment.

 

La nova via ràpida també disposa de carril bici en el traçat de la nova via, que connectarà amb el tram anterior i posterior, i que arriba fins l’entrada del nucli del Pla de na Tesa.

 

També s’han instal·lat pantalles acústiques per reduir l’impacte acústic del trànsit a les poblacions properes i s’han plantat nombroses espècies autòctones a rotondes, talusos laterals, illetes de terreny als enllaços, a la mitjana i als vials de servei.

 

Aquest tram ha tingut un cost final de 11.784.688 euros i ha estat executat per la UTE FFC Construcción, SA, i Amer e Hijos, SA.