Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca amplia el servei d’assistència jurídica als ajuntaments de menys de 6.000 habitants

El Consell de Mallorca amplia el servei d’assistència jurídica als ajuntaments de menys de 6.000 habitants

(05/02/2022)

Els consistoris tendran accés gratuït a una plataforma de consultoria jurídica on podran trobar la solució als seus dubtes i necessitats

El Servei d’Assistència Jurídica als municipis del Consell de Mallorca ofereix des d’aquest mes de febrer accés a una base de dades jurídica als consistoris de l’illa de menys de 6.000 habitants. Això suposarà que aquests ajuntaments comptin amb un servei de consultes jurídiques gratuït.

Es tracta d’una plataforma integral de legislació, jurisprudència, comentaris doctrinals, formularis i servei de consultoria jurídica que el Consell de Mallorca pretén que sigui d’ajuda i d’utilitat en el dia a dia del personal municipal. La contractació d’aquest servei s’ha dut a terme en el marc de la tasca d’assessorament jurídic de la Direcció Insular de Suport i Coordinació Municipal. 

Aquesta plataforma conté la informació precisa per a l’exercici de les tasques i funcions del personal dels consistoris, que sovint té dubtes i necessitats que ja han estat resolts per altres ajuntaments de l’Estat. És, per tant, un instrument de gran utilitat, que pot agilitar la resolució de diferents qüestions jurídiques. 

Alhora, gràcies a aquest servei  que ofereix el Consell, els ajuntaments no hauran de pagar les consultes pel seu compte. 

Reforç dels serveis municipals 

La Direcció Insular de Suport i Coordinació Municipal, que proporciona assistència tècnica, informàtica, jurídica i econòmica als ajuntaments de Mallorca, es troba reforçant les diferents àrees per millorar-ne els serveis. Així, per exemple, per al 2022 s’ha prioritzat la cooperació tècnica, que suposa una ajuda important en la redacció de projectes i la direcció tècnica d’obres  municipals.